Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitlezen temperatuur cpu, etc met lm-sensors  (gelezen 1218 keer)

Offline Petervdw

• Lid
Uitlezen temperatuur cpu, etc met lm-sensors
« Gepost op: 2008/10/20, 15:39:36 »
Hallo
Recent in de Bios gekeken en toevallig zag ik bij temperatuur: Fansnelheid op stationair. Door blokjes bij te klikken kon de speed hoger. Ik kon niets vinden over automatische toerenregeling. Nu is eigenlijk veel belangrijker dat je de temperatuur van je CPU ergens ziet staan. Dus zoeken maar, et voila.
Via de Synaptic lm-sensors geïnstalleerd. OK, so far so good. Opnieuw opgestart.
Maar ik kan nergens vinden waar ik die kan uitlezen. Ook via de terminal intypen: lm -sensors doet helemaal niks.
Doe vast iets fout. Maar wat?  Alvast bedankt voor goede raad.
Vr.groet,peter

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/20, 16:15:44 »
Aan pjotr
Wauw! Daar kwam nog even wat meer voor kijken. Ik ga die sites, als ik er één tegenkom voortaan direct als bladwijzers brandmerken. Heel mooi uiterlijk, die verdeling over 2 kolommen.  't Werkt als een speer. Temperaturen allemaal <40 gr.C. Dat vermoedde ik al, laat de fan toerentallen voorlopig even op stationair staan.
Vriendelijk dank voor de snelle hulp.
Vr.groet, peter

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/20, 16:28:06 »
Mooi zo! Graag gedaan.  :-)