Ik zou graag een tripleboot installatie doen op een lege harde schijf met XP, Vista, Ubuntu en 1 NTFS en 1 ext3 partitie voor bestanden.
Ik heb via de Ubuntu 8.04 LiveCD met Gparted een nieuwe harde schijf als volgt ingedeeld:
1. Primair NTFS (XP)
2. Primair NTFS (Vista)
3. Extended
1. Logisch NTFS (files)
2. Logisch ext3 (Ubuntu)
3. Logisch ext3 (Linux files)
4. Logisch Linux swap-file (1Gb)
Na de installaties van XP en Vista wilde ik Ubuntu installeren, maar tijdens de installatie herkent Gparted de reeds aanwezige partities niet (unallocated).
Ik kan zonder probleem switchen tussen XP en Vista. In deze systemen worden de partities herkend en ook in Ubuntu (via LiveCd) kan ik alle partities mounten.
Echter in Gparted komen er geen partities tevoorschijn (unallocated space), noch tijdens de installatie van Ubuntu, noch via de LiveCd, noch met de laatste nieuwe Gparted LiveCD.
Heb al gezocht op het forum, maar nog geen gelijkaardig probleem tegengekomen. Vaak wordt er gezegd dat je maximaal 4 primaire partities mag maken, maar dit wist ik al en is hier niet het geval. Chkdsk heb ik ook uitgevoerd.
Hebben jullie misschien een oplossing? Of een tip hoe ik de installatie het beste aanpak?
(Het is geen probleem om terug opnieuw te beginnen.)