Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag over Virtualbox.  (gelezen 1005 keer)

Offline elspierre

• Lid
Vraag over Virtualbox.
« Gepost op: 2008/10/20, 08:49:16 »
Beste lui,

Ik heb gisteren Virtualbox geinstalleerd via de repo van Sun (versie 2.02)  niet de Ose-versie ivm USB ondersteuning.

Nu wil ik Windows XP in die virtuele machine laten draaien en hier heb ik en paar vraagjes over mbt de installatie van XP

1 .Moet er na het opstarten van Virtualbox ook nog geformatteerd of gepartitioneerd worden of zet Virtualbox Windows automatisch in de door mij toegewezen ruimte
  van 10Gig.

2. Ik neem aan dat de drivers op dezelfde manier geinstalleerd worden als in een normale Windows.

Bovendien wil ik als op 30 oktober Ubuntu 8-10 uitkomt ook die in een virtuele machine gaan uitproberen.

1 .Kan ik dat gewoon met de live cd doen en dan gewoon installeren ?

2 .Moet ook hier gepartitioneerd etc worden of gaat dat automatisch ?

In welke directory plaatst Virtualbox de virtuele machines ?

Bedankt,
Pierre

Vraag over Virtualbox.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/20, 09:35:11 »
Een nieuwe machine aanmaken, Windows of Ubuntu. Dan de cd erin van Windows of Ubuntu er indoen en de virtuele machine starten. Je hoeft verder niets te doen.
De standaard drivers worden geïnstalleerd. Kijk ook eens hier, beetje naar beneden scrollen dan kan je de manual downloaden http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
Vraag over Virtualbox.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/20, 09:41:53 »
Pierre,

Met virtualbox heb ik weinig ervaring (ik werk met VMware) maar het principe blijft wel hetzelfde:
Je kan de standaard installatieprocedure volgen van het OS (XP, Ubuntu 8.10,...) en tijdens die installatie kan je dus ook de partitionering en formattering doen van je schijf, net zoals bij een gewone installatie. Je zal zien, het spreekt echt voor zich.

In welke directory virtualbox je VM's gaat zetten weet ik niet. Bij VMware kan je dat zelf bepalen op het moment dat je een VM aanmaakt.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline elspierre

• Lid
Vraag over Virtualbox.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/20, 11:25:14 »
Allen bedankt,

Ik ga het wagen.
Groetend,

Pierre

Vraag over Virtualbox.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/20, 11:38:50 »
Ter geruststelling: er valt helemaal niets te wagen, het is een probleem- en gevaarloze procedure.