Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: instaleren/verwijderen  (gelezen 858 keer)

hendrikius

• Gast
instaleren/verwijderen
« Gepost op: 2008/10/19, 20:48:33 »
Wat is de beste manier om via instaleren/verwijderen software te zoeken die je nodig hebt. B.v, ik zoek een pc suite om mijn mobieltje aan te sluiten op mijn notebook. Kan niets vinden als ik pc suite of sony ericsson intik. zijn er nog andere mogelijkheden om software te zoeken die geschikt is voor Ubuntu?

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
  • Steunpunt: Nee
instaleren/verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/19, 20:55:15 »
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer

zoekterm: sony

Dan komt er een lijstje met zoekresultaten. Je zou eens kunnen proberen of cobex iets is. Maar er staat nog meer in de lijst. Zie ook de beschrijvingen onderin, wanneer je op een pakketje klikt.

Offline Visitor.Q

• Lid
instaleren/verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/19, 22:08:19 »
Er zal niet veel van de telefoonfabrikanten zijn dat geschreven is voor linux/ubunu.

Wat je kunt doen is 1) je telefoon instellen als externe harddisk, zodat je bestanden heen en weer kunt kopieren of 2) met bluetooth verbinding maken (zoek op obex of bluetooth in synaptic package manager), en verbinding maken met je telefoon. Als je hier hulp mee nodig hebt hoor ik het wel. Een derde mogelijkheid is het installeren van je pc suite via Wine.

Wat ook nog een aardige tip is, is je telefoon met zorg uitzoeken, wees bijvoorbeeld huiverig voor telefoons die bepaalde software _nodig_ hebben om te functioneren.
1: Werkbak - AMD Athlon X2 4600+/4096 MB/Nvidia GPU/Ubuntu 8.10 X64 && Intel I7/6GB/NVidia/Ubuntu 9.04 (number crunching)
2: Laptop - Intel C2D T8100 2.1GHz/2048MB/Intel GPU/Ubuntu 9.04 x86
3: Desktop - AMD Athlon XP 2800+/1024MB/Nvidia legacy GPU/Ubuntu 8.04

Offline siegi

• Lid
instaleren/verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/19, 23:00:26 »
Heb je mijn post gezien in je eerdere topic?
http://forum.ubuntu-nl.org/message/317403#p317403

PS ik verplaats je topic even naar de juiste sectie :)

Offline Guy Stevens

• Lid
instaleren/verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/20, 14:14:23 »
Misschien moet je Wammu eens proberen. Dat is eer zeer fijn programma om gsm gegevens te backuppen.