Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Download problemen  (gelezen 756 keer)

Offline John K

  • Lid
Download problemen
« Gepost op: 2008/10/14, 14:25:32 »
Ik heb problemen grote bestanden te downloaden, bijv. bij Ubuntu Studio van 1.1 gig, stopt het downloaden bij 1.0 gig.

Ligt dit aan mijn instellingen zoals van Firestarter of Java? Wat doet eigenlijk Enable Javascript en Enable java in Firefoxinstellingen? Kun je zonder 1 van beide of beide?

Of kan er iets anders mis zijn? Ik heb dit probleem met mijn ADSL aansluiting i.s.m Ubuntu 8.04 niet eerder gehad.

Het is een lastig probleem, misschien heeft iemad een antwoord.

John k

Offline eXtreem

  • Lid
Download problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/14, 14:36:50 »
Mogelijk dat je een verkeerd filesysteem hebt. Een ext3 filesysteem zou nergens problemen mee moeten hebben. Het klinkt alsof je een FAT filesysteem hebt.

Mogelijk dat je hem met GParted kunt converteren naar ext3, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen...

Gr. Richard
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline eXtreem

  • Lid
Download problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/21, 13:23:10 »
Is dit inmiddels gelukt?
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Download problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/21, 15:25:07 »
John K, is de server waarvan je download niet overbelast? Of probeer eens een andere mirror of site.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline John K

  • Lid
Download problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/22, 15:56:37 »
Citaat van: Gijsbert
John K, is de server waarvan je download niet overbelast? Of probeer eens een andere mirror of site.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Het gebeurde op 2 verschillende comps vanaf 2 verschillende servers.  Ik probeerde Studiobuntu te downladen, welke 1,2 gig is en dehet downloaden stopten bij 1 gig. Het was zo frustrerend dat ik het niet eens meer geprobeerd heb.

John k

Offline eXtreem

  • Lid
Download problemen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/22, 16:06:50 »
Als ik je goed begrijp heb je dit probleem met alle bestanden groter dan 1GB.

Zou je eens een output van de commando's "df -k" en "sudo fdisk -l" en aangeven waar je hebt geprobeerd het bestand op te slaan?

Gr. Richard
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Download problemen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/22, 16:08:57 »
Citaat van: John K
Ligt dit aan mijn instellingen zoals van Firestarter of Java? Wat doet eigenlijk Enable Javascript en Enable java in Firefoxinstellingen? Kun je zonder 1 van beide of beide?
Javscript geeft sites extra functionaliteit die html niet heeft. Java is een gewone programmeertaal, ik weet niet waarom in FF een mogelijkheid staat dat te enable-en.
Ik zou Javascript inschakelen, naar mijn weten houdt menige website dan op met het vertonen van kuren. Voor het geval dat Java ook maar even aanzetten.

Succes!

Peter