Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beryl Help.  (gelezen 708 keer)

Offline TopGear

• Forumteam
Beryl Help.
« Gepost op: 2008/10/12, 09:27:39 »
Weet iemand hoe ik dit: http://nl.youtube.com/watch?v=xC5uEe5OzNQ (het linux deel) kan gebruiken? Volgens mij zijn mijn specs wel ok.

Proc:AMD Phenom QuadQore 2.5 GHZ
Videok:512gb
RAM:4gb
HDD:2x750 GB
1 voor windows vista x64 en 1 voor linux ubuntu 8.04 x64

Beryl Help.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/12, 10:48:44 »
Beryl is al een tijd vervangen door Compiz. Compiz is in een standaard installatie al geïnstalleerd, maar de settings-manager niet. Zoek in het menu Installeren/verwijderen (zit bij toepassingen) op "compiz", en dan komt er wel iets met compiz-settings-manager tevoorschijn. Deze installeren, en het betreffende programma komt bij voorkeuren te staan (onder menu systeem). En dan is het een kwestie van spelen met de settings ;)

note: voor de cube moet je wel 4 bureaubladen instellen. Meerdere/minder kan ook, maar dan heb je geen kubus.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline lordnoid

• Lid
Beryl Help.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/12, 11:48:38 »
Zorg er ook voor dat je videokaart drivers correct zijn geinstalleerd. Typ in een terminal "glxinfo | grep direct". Komt hier "Direct Rendering: yes" uit, dan is het prima en kun je doen wat kebabfish al zei.

Offline TopGear

• Forumteam
Beryl Help.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/12, 14:12:23 »
Ik kan hem niet vinden, ook al heb ik hem geinstalleerd.