Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: scim probleem  (gelezen 640 keer)

Offline peter6

• Lid
scim probleem
« Gepost op: 2008/10/10, 18:05:27 »
Ik heb een probleempje met scim op hardy 8.04. (gnome) Ik heb alles in scim ingesteld en de taalpakketten (chinees) geinstalleerd. het scim icoontje staat op mijn taakbalk in de vorm van een toetsenbordje dus dat is volgens mij ook goed. volgens de scim frontend is de scim-trigger CTRL + Space.  Ik kan echter CTRL-Space drukken tot ik een ons weeg, het invoerscherm komt niet te voorschijn. Ik heb ook al andere toetsencombinaties ingevoerd maar dit had ook al geen effect. scim deinstalleren en opnieuw installeren heeft ook geen soelaas geboden.. in de howto's op internet kom ik dit probleem nergens tegen. weet iemand hoe dit op te lossen.
Je moet niet dronken dat ik denken ben

Offline peter6

• Lid
scim probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/10, 18:44:46 »
Ik heb inmiddels een workaround gevonden, ik heb een regel gewijzigd aan het scim configuratie bestand, waardoor deze nu ineens wel triggered:

in:

sudo gedit /etc/X11/xinit/xinput.d/scim

de regel:  GTK_IM_MODULE="xim"
 veranderd in:
GTK_IM_MODULE="scim-bridge"

met ctrl-space kan ik nu scim aan of uitzetten...

opgelost dus :)
Je moet niet dronken dat ik denken ben