Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine verwijzing verwijderen? Hoe?  (gelezen 1855 keer)

Offline John K

• Lid
Wine verwijzing verwijderen? Hoe?
« Gepost op: 2008/10/09, 23:05:13 »
Ik heb verschillende software onder Wine proberen te installeren, maar zonder succes. Maar hoe krijg ik nu de verwijzingen weg? Ik heb Wine al gedeinstalleerd, in /Home de .Wine map weggehaald, onder desktop in Home (met ctrl H) ook niets te bekennen...En toch blijft Wine onder Aplicaties op de desktop staan met alle programmaverwijzingen.

Wie kan helpen??

Groeten John K

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/09, 23:54:23 »
Ik gok dat die verwijzingen onder .local/share/applications/wine/Programmas/ staan.
Je had overigens beter die software verwijderd door toepassingen > wine > uninstall wine software.

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/10, 00:21:22 »
Citaat van: siegi
Ik gok dat die verwijzingen onder .local/share/applications/wine/Programmas/ staan.
Bedankt, ik heb toevallig dat probleem ook.

Je had overigens beter die software verwijderd door toepassingen > wine > uninstall wine software.
Dat is het nou net, de proggies zijn weg maar de links staan er nog. Gebeurt altijd met programma's die in Wine niet blijken te functioneren.

Offline Geitekont

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/10, 00:56:46 »
Zelfde hier, als ik Programma verwijder dan zijn ze inderdaad weg, alleen als ik dan kijk onder Toepassingen > wine > dan staan ze er nog wel.  Doet me denken aan windows :p

Ik lift ff mee op je draadje

« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/10, 11:21:41 »
Klopt, ze zijn gedeinstalleerd maar Wine houdt ze nog altijd in het menu. Om ze te verwijderen doe het volgende:

Rechtermuisknop op Toepassingen>>>Menu's bewerken, klik op het pijltje vóór Wine (aan de linkerkant) en klik daarna op Programs (of Programma's). Doe nu rechtermuisknop op de map van het programma die je niet meer wil (rechterkant) en kies voor Verwijderen. Nu zijn ze voorgoed verdwenen.

Offline John K

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/14, 14:26:35 »
Bedankt, Ik ga het proberen.

John K

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/14, 14:47:45 »
Bij mij werkte het iig, super feauture die aanpasbaaarheid van het menu.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/14, 17:27:04 »
Citaat van: Richard_Rahl
Bedankt, ik heb toevallig dat probleem ook.

Dat is het nou net, de proggies zijn weg maar de links staan er nog. Gebeurt altijd met programma's die in Wine niet blijken te functioneren.
Klopt.
Dat opruimen in Ubuntu (en wine) is niet om over naar huis te schrijven.
Je installeerd iets van 10Mb en ruim je het op wordt er een paar Kb verwijderd.
Dat zie je regelmatig in de terminal.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/14, 17:38:43 »
Citaat van: Dave
Klopt.
Dat opruimen in Ubuntu (en wine) is niet om over naar huis te schrijven.
Je installeerd iets van 10Mb en ruim je het op wordt er een paar Kb verwijderd.
Dat zie je regelmatig in de terminal.
Normaal zou dit door het gebruik van autoremove niet meer waar mogen zijn.
Vroeger bleven de extra geïnstalleerde afhankelijkheden staan. Nu worden die met autoremove verwijderd als er geen  pakket meer naar vraagt.

Offline John K

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/14, 20:01:37 »
Citaat van: Vistaus
Klopt, ze zijn gedeinstalleerd maar Wine houdt ze nog altijd in het menu. Om ze te verwijderen doe het volgende:

Rechtermuisknop op Toepassingen>>>Menu's bewerken, klik op het pijltje vóór Wine (aan de linkerkant) en klik daarna op Programs (of Programma's). Doe nu rechtermuisknop op de map van het programma die je niet meer wil (rechterkant) en kies voor Verwijderen. Nu zijn ze voorgoed verdwenen.
Ik heb met de rechtermuisklik per ongeluk Toepassingen verwijderd met 'remove van panel'!!!

Weet je ook hoe ik dit weer ongedaan kan maken???

John K

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/14, 20:08:02 »
John K

rechter muisklik leeg veld bovenste paneel toevoegen aan paneel>hoofmenu  het gnome hoofd menu
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline John K

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/14, 20:11:41 »
Perfect, gelukt!

Offline John K

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/31, 18:26:42 »

Waar vind ik 'Toepassingen'?

John k

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/31, 18:51:11 »
Citaat van: John K

Waar vind ik 'Toepassingen'?

John k
Wat dacht je van bovenaan in de linkerhoek? :D

Offline John K

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/31, 19:07:33 »
Ik ben om de een of andere reden mijn verwijzing toepassingen kwijtgeraakt, toen ik met de rechtermuisknop op Toepassingen ging staan heb ik deze ge 'delete' i.p.v 'edit'. Nu heb ik in de bovenhoek alleen maar een Ubuntusymbooltje staan met daaronder de hele mapstructuur van 'accessories' t/m 'quit'. Erg lastig en ik krijg dit ook niet meer zoals het was.

John K

Offline eendje

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/31, 19:47:09 »
Rechtermuisklik op een leeg stukje op de bovenste balk en kies Toevoegen aan paneel
Zoek in het lijstje naar Menubalk en sleep deze naar de bovenste menubalk.
Rechtermuistoets op Toepassingen en klik op vastzetten op paneel
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!