Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: screensaver gaat niet aan!  (gelezen 3479 keer)

Aspie

• Gast
screensaver gaat niet aan!
« Gepost op: 2008/10/06, 14:00:04 »
Hoi hoi ik heb een vraagje, ik gebruik ubuntu 8.10 en wil mijn screensaver aanzeten. Nu heb ik dit keurig gedaan en heb een saver gekozen. Alleen word hij niet na het verlopen van de ingestelde tijd dat hij bij inactiviteit moet aan gaan dus niet geactiveerd. Hebben jullie een oplossing?

Offline mp

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/06, 14:23:26 »
Als je een laptop hebt, zijn er instellingen voor netstroom en accustroom. Misschien heb je je van soort stroom vergist?

Aspie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/06, 16:50:38 »
Nee daar ligt het niet aan, de screensaver wil gaan activeren, je ziet het scherm naar donker faden, maar dan lijkt het net of je even aan de muis of toetsenbord zit en springt het weer naar de gewone desktop. Dit gebeurd tewijl ik de computer niet aanraak.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/06, 16:57:34 »
Vreemd, dat is bij alle screensavers zo?

« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/06, 19:09:30 »
De screensaver werkt bij mij in 9 van de 10 gevallen ook niet,geef het de schuld aan mijn interne intel videokaart die geen 3d ondersteund.Heb nu screensaver uitstaan.Bij mij wordt het beeld wel zwart,dat uitfaden heb ik maar een paar keer gehad onder ubuntu,bij xubuntu gelijk zwart.Vind screensavers wel erg mooi maar echt noodzakelijk zijn ze niet.
Kubuntu 20.04

Aspie

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/06, 19:30:25 »
Ja het is bij alle screensavers, ik vind het heel vreemd, ik hoop dat het ooit met een update word opgelost.
Hiervoor gebruikte ik ubuntu 8.04 en daar werkte de screensavers perfect! Ik hoop dat iemand toch nog een oplossing heeft.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/06, 19:46:03 »
Citaat van: dellkubuntu
De screensaver werkt bij mij in 9 van de 10 gevallen ook niet,geef het de schuld aan mijn interne intel videokaart die geen 3d ondersteund.Heb nu screensaver uitstaan.Bij mij wordt het beeld wel zwart,dat uitfaden heb ik maar een paar keer gehad onder ubuntu,bij xubuntu gelijk zwart.Vind screensavers wel erg mooi maar echt noodzakelijk zijn ze niet.
Zou niet zo moeten zijn, ik gebruik een SIS-kaart op de laptop die hele lullige drivers maakt, maar de screensavers starten wel (zij het soms niet eens één tot een paar frames per seconde.)

« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/06, 20:40:20 »
Ja wel vreemd.Heb net een live cd van dreamlinux gedraaid en daar werken de screensavers dus wel.Vind het niet een probleem dat ze het niet doen,maar zat al aan een ander videokaartje te denken.
Kubuntu 20.04

Offline siegi

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/06, 20:47:30 »
Hmm ik denk dat het een probleem zou kunnen zijn met intrepid.
Nu ik dit topic zie verschijnen realiseer ik me net dat ik nog nooit mijn wachtwoord heb moeten intypen als ik de computer langer verlaat.

Edit: ook ineens even opgezocht, blijkbaar bestaat het probleem als compiz aanstaat. Met metacity zou de screensaver wel werken. https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gnome-screensaver/+bug/278112

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/06, 21:50:17 »
Probeer eens screensaver instellen/aanzetten.
Dan reboot.
Kijken of het werkt.

Dit werkte bij mij.

« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/06, 23:22:35 »
@ siegi:heb ik ook nooit gehad als ik lang de computer verliet,volgens mij moet je dat apart aanvinken bij schermbeveiliging-wachtwoord vragen bij activeren schermbeveiliging.Stond bij mij tenminste standaard uit.
Kubuntu 20.04

Offline siegi

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/06, 23:31:09 »
Citaat van: dellkubuntu
@ siegi:heb ik ook nooit gehad als ik lang de computer verliet,volgens mij moet je dat apart aanvinken bij schermbeveiliging-wachtwoord vragen bij activeren schermbeveiliging.Stond bij mij tenminste standaard uit.
Jep staat blijkbaar standaard uit. Het is pressies lang geleden dat ik nog een volledig cleane config heb gebruikt :)

Maja de screensaver gaat daarmee nog altijd niet werken terwijl die wel standaard aanstaat.

« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/06, 23:40:35 »
Zoals Siegi al aangaf is het een probleem i.c.m. Compiz. Bij mij deed de screensaver het in 8.10 ook niet. Maakte wel even aanstalten, maar vervolgens gebeurd er niks. Compiz uitgeschakeld.. et voila!

Aspie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/07, 08:48:59 »
Ja bedankt voor jullie reacties, ik heb ook even geprobeerd compiz uit te zetten, en ja de screensavers werken.
Ik hoop dat ze snel met een update komen zodat het verholpen is, verder werkt copmiz en ubuntu 8.10 bij mij goed.
Groetjes, aspie.

« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/09, 22:52:27 »
De oplossing staat in deze thread:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=885023&highlight=screensaver

Oftewel: menu-systeem, voorkeuren, compizconfig instellingen beheerder, tablad General Options en dan vinkje weghalen bij "Unredirect Fullscreen Windows"
Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl