Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hulp nodig bij slipstreamen Ubuntu LiveCD  (gelezen 1336 keer)

Offline eendje

  • Lid
hulp nodig bij slipstreamen Ubuntu LiveCD
« Gepost op: 2008/10/05, 15:32:47 »
Ik wil binnenkort (liefst deze week) een demo geven met een Ubuntu LiveCD om te laten zien dat Python programma's op meerdere systemen draaien. Ik kan helaas niet de CD installeren en daarom heb ik een customised LiveCD nodig. Het netwerk is namelijk afgeschermd dat ik niet met de liveCD extra pakketen kan toevoegen. Ik ben zelf al bezig geweest met het programma Reconstructor, maar nu stond er wel een extra pakket in de lijst maar niet op de CD. Ik had er dus niets aan.

Wat heb ik nodig. Ik heb een LiveCD nodig met daarop als extra de volgende pakketen:

Python-tk
Python-pmw
Python-serial

natuurlijk met eventuele depencies... Omdat de CD al vol is magen wat mij betreft de taalpakketen of OpenOffice er wel af (ik kwam er achter dat OpenOffice één van de grootste pakketten op de CD is)

Kan iemand mij op weg helpen?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Mario

  • Lid
hulp nodig bij slipstreamen Ubuntu LiveCD
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/05, 15:51:37 »
je kan ook je eigen systeem op je PC in een Live-CD omzetten (op deze manier maak ik dan ook een backup voordat ik iets installeer)

voeg volgende toe aan je sources.list

deb http://www.remastersys.klikit-linux.com/repository remastersys/

synaptic opstarten - herladen - zoeken naar remastersys en selecteren om te installeren

Tip : indien er andere partities aangekoppeld zijn ( vb een windowpartitie) dien je deze uit te sluiten
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
hulp nodig bij slipstreamen Ubuntu LiveCD
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/05, 19:57:43 »
Een andere optie is mischien een USB-Disk ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline eendje

  • Lid
hulp nodig bij slipstreamen Ubuntu LiveCD
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/05, 21:01:23 »
Pfff, geloof het of niet, maar na een week prutsen dacht ik. Ik roep jullie maar even in en toen lukte het vanmiddag uiteindelijk toch nog met Reconstructor. Even handmatig via chroot terminal sources.list aangepast en een apt-get update en het probleem was opgelost. Even iets voor de nabije toekomst om een wiki pagina van te maken denk ik, want de handleidingen op internet zijn niet om over naar huis te schrijven.

@mario

You tip ga ik denk ik binnenkort ook maar eens proberen. Klinkt vrij eenvoudig. Je schijnt alleen op te moeten passen met restricted drivers.

@R0n

Ik heb alleen een stick van 128MB en dat is te klein, maar ik had helemaal niet aan die optie gedacht, stom hé

Allen bedankt voor de tips!
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Mario

  • Lid
hulp nodig bij slipstreamen Ubuntu LiveCD
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/05, 21:43:02 »
Maak zo iedere week een backup met remastersys naar een iso-image, heb ik ergens de boel verknoeid met een handmatig proggie dan is het in no-time hersteld.
De iso-image branden en terug installeren (aparte /home).

Ergens een installatie op iemands PC- iso-image branden en installeren maar-alle software reeds geïnstalleerd en recentste updates ook (heb wel een basis-image gehouden met alle multimedia codecs maar niet alle programma's).

Als demonstratie is het ook leuk indien de hardware goed ondersteund wordt kun je direkt tonen wat er allemaal mogelijk is (het thema is er dan ook niet).
amsn,skype,google-earth,screenlets,direkt muziek en film kunnen afspelen,projectM-pulseaudio enz. maken het geheel direkt wat aantrekkelijker en wat minder werk om te installeren.
PC:Intel dual core 6600 2.4Ghz-Abit AB9-nvidia GeForce 9600 GT-
dual-boot : Debian Lenny - Windows 7
Alle beschrijvingen van de werkelijkheid zijn tijdelijke veronderstellingen