Ik ga morgen een nieuwe hd kopen ( WD1600AAJB 8mb ) omdat de huidige 1 of meerdere beschadigde sectoren heeft wie ik niet kan verwijderen of omzeilen.
Ik ga morgenavond dus eerst (weer) xp installen ( en hoop dat ook nog gereed te krijgen).
Dat zal waarschijnlijk geen probleem geven aangezien ik de laatste paar dagen al 3 keer opnieuw xp heb geinstald.
Daarna wil ik Hardy Heron installen.
Mijn vraag is hoe en wat de beste indeling is voor mijn nieuwe schijf.
Als eerste komt xp, daarna ubuntu.
Nu wil ik graag een "gedeelde" schijf hebben voor mijn dokumenten en andere data die ik dus in beide wil kunnen gebruiken.
Ik denk dat ik dan dus een probleem krijg met de max van 4 partitties op 1 schijf.
Nu heb ik de "oplossing" wel gelezen op de site van Pjotr, maar snap nog niet helemaal hoe dat in zijn werk gaat.
Moet ik eerst de Gparted live cd opstarten en de schijf indelen en daarna xp gaan installen of zit het anders in elkaar?
En hoe groot moet de Swap dan worden?
Mijn specs van mijn pc zijn verder, MSI-6712, amd 2500, 1Gb ram, GF Fx5200, Creative soundblaster 5.1 Live!
Nb. nog een vreemd iets, met de live cd van HH krijg ik geen muziek of dergelijk uit mijn boxen.
Het enige wat er wel uit komt is een test toon, zo gauw ik de juiste instelling heb gekozen, maar muziek afspelen is onmogelijk.
Zelfs niet na het downloaden van de codecs.
Weet iemand daar nog een antwoordt op?
Alvast bedankt,
Alwin