Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Air Sharing babbelt niet met Ubuntu  (gelezen 976 keer)

jamy015

  • Gast
Air Sharing babbelt niet met Ubuntu
« Gepost op: 2008/10/04, 16:42:46 »
Hallo allemaal, ik heb Air Sharing op mijn iphone staan. Dus ik wou laatst mijn eerste 'via Ubuntu' bestand uploaden, maar dat lukt niet! Ik heb ingesteld om een wachtwoord te gebruiken, dus ik ga naar locaties > verbinden met server en kies ftp met aanmelden. Ik voer [iphone ipadres]:8080 in bij server en bij gebruikersnaam mijn gebruikersnaam. Ik klik op verbinden en het wachtwoordvenster komt tevoorschijn. Ik voer braaf mijn wachtwoord in en klik ok. Dat zijn de stappen zoals ze onder help > connect > linux bij gnome beschreven staan (op mn iphone) Dan gebeurt er niks meer! Er gebeurt gewoon totaal niks meer. Hoe krijg ik de iphone & ubuntu zover dat ze met elkaar willen babbelen?

Air Sharing babbelt niet met Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/04, 21:42:22 »
Ik heb geen ervaring met Air Sharing maar ik begrijp dat het een FTP client is?

- Werkt de FTP server  verder wel? Kun je b.v. met een andere pc inloggen op je Ubuntu FTP server? met en zonder wachtwoord?
- Als het om ftp via ssh gaat, sftp, dan zou je eerst een ssh verbinding kunnen testen.
- Zou een SMB share in plaats van een ftp server ook werken?

Offline ruujan

  • Lid
Air Sharing babbelt niet met Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/04, 22:34:18 »
Airsharing is een webdav applicatie, tenminste dat vond ik op het internet. Je moet dus kiezen voor een webdav-verbinding en niet voor ftp.

jamy015

  • Gast
Air Sharing babbelt niet met Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/20, 18:26:06 »
Sorry voor de late reactie.

Air Sharing is een appje op je iPhone wat ervoor zorgt dat je bestanden met je PC of Mac kunt uitwisselen die je dan in de app kunt bekjiken (bijvoorbeeld bij een pdf bestand kan je de inhoud ervan zien) Dit werkt via WiFi en via FTP, WebDAV of Bonjour. FTP en WebDAV is me niet gelukt en Bonjour is er (voor zover ik weet) niet voor Ubuntu.

Air Sharing babbelt niet met Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/20, 18:41:03 »
(dubbelpost)

Air Sharing babbelt niet met Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/20, 18:44:05 »
Citaat van: jamy015
Bonjour is er (voor zover ik weet) niet voor Ubuntu.
Bonjour kun je bij Ubuntu gebruiken door  'Avahi' . Heb er zelf nog nooit iets mee gedaan. Maar om uit te zoeken waar het probleem zit zul je denk ik toch de stappen die ik noemde moeten doorlopen.