Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opnemen met Audacity lukt niet onder Ubuntu  (gelezen 1069 keer)

Offline CorVerm

• Lid
Opnemen met Audacity lukt niet onder Ubuntu
« Gepost op: 2008/10/01, 20:24:51 »
Beste mensen,
Ik heb Ubuntu als dual-boot op m'n desktop geïnstalleerd. Het vreemde is vind ik, dat in Audacity het keuzevenster waar je kunt kiezen voor het opnemen geheel ontbreekt. Onder Windows heb ik geen enkel probleem, zelfs onder Vista heb ik het programma werkend gekregen. (Ik snap dat ik hier hele vieze woorden gebruik). Weet iemand de oplossing voor dit probleem? Ik houd me aanbevolen.

Groet, Cor.
Groet,
Cor

Offline MataS

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/01, 20:38:03 »
Kun je wel geluid afspelen met Audacity (dat is ook een vrij vaak voorkomend probleem)?
En welk keuzescherm bedoel je? Als ik op opnemen (de rode knop) druk, begint hij bij mij gewoon op te nemen.

Offline CorVerm

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/01, 20:41:39 »
Ja, ik kan wel afspelen.
Ben een beetje onduidelijk geweest maar ik bedoel rechtsboven waar je de wijze van opnemen kunt selecteren.
Groet,
Cor

Offline MataS

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/01, 20:53:49 »
Ik had nog een oudere versie van Audacity (1.2.6) voor windows op mn usb stick  staan (voor op school e.d.). In wine geopend, vind ik alle panelen die ik daar zie, ook terug in de huidige ubuntu versie.