Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon Powershot A590 IS foto's importeren  (gelezen 900 keer)

mijnmail

• Gast
Canon Powershot A590 IS foto's importeren
« Gepost op: 2008/09/30, 23:39:57 »
Na met veel plezier mijn canon powershot a70 en a75 gebruikt te hebben in combinatie met ubuntu 8.04 besluit mijn nieuwe powershot a590 IS niet mee te werken.

Ik probeer middels GtKam en gPhoto de foto's eraf te halen maar beide weigeren dienst. GtKam geeft de volgende melding:
An error occurred in the io-library ('Ongeldige parameters'): Kan USB-apparaat (leverancier 0x4a9, product 0x3073) niet vinden.  Zorg ervoor dat het apparaat aan de computer aangesloten is.

En gPhoto gaf na de volgende command: gphoto2 --port "usb:" --camera "Canon PowerShot A590 IS" --get-all-files
*** Fout (-105: 'Unknown model') ***
Terwijl de gPhoto website aangeeft dat het model wel ondersteund wordt. Zie hier.

Ben inmiddels wel tot de conclusie dat ik niet de laatste versie van gPhoto heb maar heb nog geen repositories gevonden waar deze instaan en ik weet niet hoe ik deze zelf kan installeren!

Alvast bedankt voor de hulp!
Alex

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/01, 00:12:11 »
Is het niet simpeler om het geheugenkaartje eruit te halen en dat uit te lezen via een kaartlezer? Zo doe ik het altijd, ook vanwege het voordeel dat ik dan niet afhankelijk ben van de stroomvoorziening van de camera.

mijnmail

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/01, 14:30:50 »
Dank voor de tip, deze oplossing kwam inderdaad gister zomaar binnen lopen :-) Waar ik normaal altijd aan moeilijke oplossingen zit te denken had iemand anders gewoon een kaartlezer gekocht!

Als deze er niet was ligt de oplossing denk ik in het installeren van de nieuwste versie van gPhoto, maar ik kan nu gewoon wachten totdat deze opgenomen is in 8.10!