Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Taalpakket Keepass installeren  (gelezen 2975 keer)

Offline whity

• Lid
Taalpakket Keepass installeren
« Gepost op: 2008/09/30, 14:50:26 »
Nog niet zo lang geleden ben ik met Ubuntu begonnen, het begint me steeds beter te bevallen.
Nu heb ik Keepassx met goed gevolg geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Nu zou ik ook graag het Nederlandse taalpakket willen installeren, maar ben er niet achter kunnen komen hoe dit moet (in windows was het eenvoudigweg het taalbestand in de Keepass-map plaatsen en dan het programma openen en bij View het taalpakket kiezen). Op het Forum heb ik hierover niets kunnen vinden.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/03, 22:08:57 »
Als ik het opstart in de terminal krijg ik dit:
gijs@gijs-desktop:~$ keepass
Kpx: No Translation found for 'Dutch (Netherlands)'using 'English (UnitedStates)'
Qt: No Translation found for 'Dutch (Netherlands)'using 'English (UnitedStates)'
Ik heb ook nog het Nederlandse taalpakket voor KDE geïnstalleerd maar dat  heeft ook niet geholpen. Op het internet kwam ik wel een taalpakket tegen, ja voor ......
Ik denk dat het toch in het Engels blijft, tenzij een van de andere forumleden nog iets weet.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/03, 22:15:13 »
Waar heb je dat taalbestand vandaan gehaald? Want op de website kan ik geen taalbestand vinden...

« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/03, 23:33:56 »
Als je mij bedoelt: http://keepass-password.nl.malavida.com/d3268-gratis-downloaden-windows het is dus voor Windows.

Met vriendelijke groet,

Gijs

« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/04, 11:23:09 »
Maar dat is een ander programmatje Gijsbert ;)

De TS bedoelt: www.keepassx.org

« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/04, 17:59:40 »
Je hebt gelijk Vistaus, even niet goed opgelet. Het neemt alleen niet weg, dat er geen NL taalpakket te vinden is voor KeePassX. Frans en Duits zitten wel in de map /usr/share/keepass/i18n nog geprobeerd dit aan te passen met Qt Linguist, dit programma kan het type file, qm, niet lezen. Welk programma dit wel kan weet ik zo een twee drie niet.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline whity

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/06, 21:28:02 »
Ik heb op de site van Keepassx (www.keepassx.org) - via FAQ - en dan via het item ¨ Translate Keepassx in my native language" gezien dat er werd doorverwezen naar Qt Linguist Manual, maar daar kwam ik niet uit, dus vandaar mijn vraag of er iemand ervaring met het installeren van de vertaling had.
Nu er blijkt dat er geen nederlandse vertaling bestaat, moet ik me maar met de engelse versie behelpen.
Wat mij betreft mag het item worden afgesloten en wil ik iedereen hartelijk bedanken voor de inbreng.