Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu vergeet?  (gelezen 826 keer)

Skilltone

• Gast
Ubuntu vergeet?
« Gepost op: 2008/09/28, 21:01:56 »
Goede avond,

Het gaat een tijdje goed, en sinds drie dagen geleden wil hij bij opstarten de bureau iconen niet meer mee starten. sterker nog, als ik ze handmatig door slepen, of rechtermuisknop (deze starter op bureau zetten) reageerd hij helemaal niet op.

Vandaag miste hij ineens in rythmbox plugins van jamendo en magnatune. geen idee, wat ik daar mee moet, want hij draait gewoon. Als ik de plugins wil hebben, dan zijn ze niet te vinden in synaptic.

Ik heb geen compiz of awn aan. gebruik gesloten drivers. heb een amd30000, 1gb, 6400nv. Gaat om de iconen van Ephinany, snelkoppeling youtube en rythmbox.

1. Hoe kan dit ineens?
2. Hoe op te lossen, vooral dan de iconen op bureaublad.

BvD

Martin

Ubuntu vergeet?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/28, 22:08:35 »
Je hebt niet per ongeluk een ander bureaublad voor je?
Verder zou het in de gnome-configuratie tool verkeert kunnen staan, http://forum.ubuntu-nl.org/message/271243#p271243 waar het precies moet staan weet ik niet, ik heb het nog niet kunnen vinden. Een van de andere forum leden?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Skilltone

• Gast
Ubuntu vergeet?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/05, 20:53:21 »
Even de geschiedenis;
29-9
probleem is opgelost door fix te doen van een x.0rg via via een site. toen opgestart, problemen met me beeldscherm, niet herkend, die niet vast wilde draaien ineens via de gesloten drivers, maar wel via envy die ik er nog wel op had staan. toen ingelogd, toen te horen dat envy beschadigd was, en nu gesloten drivers draait.
30-9
En nu staat hij weer vast. herstart, en komt niet verder dan een zwart scherm. En dit alleen door muziek te draaien, wat films en af en toe te updaten? lekker stabiel dan! herstart, en start door. Heb nog even in bios gekeken of er iets raars is, maar zag niet speciaals.
2-10
Nu kan ik ineens niet bij me documenten. via forum achter gekomen dat nautilus eruit ligt. Ik heb niks geks gedaan. nautilus geinstalleerd via synaptic.
3-10
hij is muziek kwijt, het is maar 40 gb muziek, kan kwijt zijn, na herstart wel gevonden.
4-10
Analyse cd gedraaid van me werk, er is hardware matig niks aan de hand. De Analyse cd is gemaakt op basis van knoppix. Ik kan me pc nu opstarten, alleen niet afsluiten
5-10
Vandaag opgestart met een zwartscherm en een X. weer een videodriver kwijt. Opnieuw geinstalleerd driver. Beeldscherm kan hij niks mee. Envy geinstalleerd, drfiver laten lopen. Nu gewoon beeld. Gaf wel een melding
error idle_timergeen idee wat ik hiermee moet.

Is  verstandig om alles opnieuw te installeren? Of zal er iets hardware matig aan de hand zijn? Hoe kan ik dat nog meer achterhalen, naast de analyse cd? Wie heeft nog een idee, of oplossing? Vind zo vreemd dat hij alles "vergeet". Even voor de duidelijkheid. er word heledag muziek op afgespeeld, en soms een film of youtube op gekeken. verder niks geks. en ja updaten als die er zijn, met de instellingen die er staan bij standaard installatie. maak geen gebruik van awn of compiz.

Ik hoop iemand een oplossing heeft. geen zin om weer 15 dvd muziek opnieuw in te laden, na herinstallatie. Dus, maak me blij

BvD

Martin

Skilltone

• Gast
Ubuntu vergeet?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/06, 22:03:12 »
Ik heb vanavond alles maar opnieuw geïnstalleerd. Maar het probleem blijft dat hij zijn iconen niet onthoud. dus ook na een kale installtie, en nadat ik alles gedaan heb van pjotr site.  Nog steeds wilt hij zijn iconen niet onthouden. Ik snap er niks van.

MvG

Martin

p.s de rest is tot nu toe stabiel. Gisternacht Kubuntu geinstalleerd, maar die herkende me videokaart niet eens, dus weer terug naar ubuntu

Ubuntu vergeet?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/06, 23:57:26 »
Had je je oude 'home' ook naar je nieuwe installatie gekopieerd? In dat geval zit het probleem waarschijnlijk in een van de instellingen van Gnome die in die folder opgeslagen zijn. Je kunt het testen door een nieuwe gebruiker aan te maken en als die gebruiker in te loggen.