Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update naar nieuwe kernel = NVidia driver wordt niet geladen  (gelezen 1252 keer)

pnauta

• Gast
Update naar nieuwe kernel = NVidia driver wordt niet geladen
« Gepost op: 2008/09/28, 15:03:51 »
Als ik via Update Manager een nieuwere kernel ga draaien , wordt mijn grub menu.lst door update-grub aangepast, en dat betekent dat de nieuwste kernel bovenaan staat, en default 0 veroorzaakt dat dan ook deze nieuwste kernel wordt geladen.

So far so good.  Maar nu: ik heb een NVidia kaart, en dat betekent dat het tijdens de eerste installatie eerst wat prutsen was om het allemaal aan de praat te krijgen op mijn LCD tv.   Ik heb dus geinstalleerd met safe mode graphics en daarna de driver geinstalleerd.  Kennelijk veroorzaakt dat dat xforcevesa in grub komt te staan, zodat vanaf dat moment alle entries met xforcevesa wordt uitgevoerd.

Vragen:
- Waar haal ik info over deze grub opties vandaan?  Wat betekent xforcevesa, quiet en splash, ro?
- Waarom is de nieuwe kernel niet in staat om de oude werkende videoconfiguratie te gebruiken?  Ik bedoel, mijn X config is toch niet aangepast?

De entry die werkt is:
title           Ubuntu intrepid (development branch), kernel 2.6.27-3-generic
root            (hd0,0)
kernel          /boot/vmlinuz-2.6.27-3-generic root=UUID=a2372952-b468-4f25-b6c8-f2998e974258 ro locale=nl_NL xforcevesa quiet splash
initrd          /boot/initrd.img-2.6.27-3-generic
quiet

De entry die niet werkt is:
title           Ubunt
u intrepid (development branch), kernel 2.6.27-4-generic
root            (hd0,0)
kernel          /boot/vmlinuz-2.6.27-4-generic root=UUID=a2372952-b468-4f25-b6c8-f2998e974258 ro locale=nl_NL xfrorcevesa quiet splash
initrd          /boot/initrd.img-2.6.27-4-generic
quiet

« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/28, 15:33:27 »
Ge zijt er toch van bewust dat ge een Alpha versie draait van de de nieuwe Ubuntu, een test versie. Problemen/fouten zijn daarom nooit ver weg. Kijk eens op launchpad of er geen bugrapport is ingediend van hetzelfde. Anders kunt ge het ook zelf doen.

Edit: dit hoort dan ook thuis in het test onderdeel ;).

pnauta

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/28, 15:55:37 »
Ik ben er zeer zeker van bewust dat ik een development kernel draai, maar voordat ik dat had geinstalleerd, was dit probleem ook al aanwezig.  Ik heb duidelijk aangegeven dat ik info wil over grub, en dat heeft voorlopig niets te maken met een dev versie dacht ik.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/28, 15:58:51 »
en als je xfrorcevesa veranderd in xforcevesa?
dus
kernel          /boot/vmlinuz-2.6.27-4-generic root=UUID=a2372952-b468-4f25-b6c8-f2998e974258 ro locale=nl_NL xforcevesa quiet splash