Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: youtube en mp3 muziek  (gelezen 2727 keer)

berre

• Gast
youtube en mp3 muziek
« Gepost op: 2008/09/28, 10:25:36 »
hallo ik heb een probleem met het afspelen van films ed.

gewoon mp3 met amarok afspelen is geen enkel probleem,
maar als ik mp3's beluister en ik wil dan online een filmpke bv op youtube zien dan weigert mijn amarok dienst en kan hij geen liedjes meer afspelen. zelfs als ik amarok opnieuw opstart kan hij nog steeds geen liedjes meer draaien, ik moet de laptop herstarten vooraleer ik opnieuw muziek kan beluisteren. dit is bijzonder irritant! is er een eenvoudige manier om dit probleem op te lossen?

dank bij voorbaat!

youtube en mp3 muziek
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/28, 11:05:46 »
Dit komt door PulseAudio, een nieuw geluidssysteem dat nog wel eens voor problemen zorgt. Het beste kun je het verwijderen:

sudo apt-get remove --purge pulseaudio

berre

• Gast
youtube en mp3 muziek
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/28, 11:17:56 »
Citaat van: cumulus007
Dit komt door PulseAudio, een nieuw geluidssysteem dat nog wel eens voor problemen zorgt. Het beste kun je het verwijderen:

ok nu kan ik youtube draaien en heb ik geen problemen met muziek afspelen. ander probleem: youtube geeft nu geen geluid meer...

Offline siegi

• Lid
youtube en mp3 muziek
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/28, 11:38:13 »
Dat had ik ook zo'n beetje verwacht.
Probeer pulseaudio terug te installeren.
En installeer vervolgens libflashsupport, dit pakket kan flash misschien wel onstabiel maken.

youtube en mp3 muziek
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/28, 11:50:19 »
Je moet gewoon rebooten. Libflashssupport wekt alleen maar irritatie op, het laat Firefox de hele tijd craschen.

Offline curie001

• Lid
youtube en mp3 muziek
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/17, 11:54:55 »
instaleer eens esound in synaptic
heeft mijngeluidsprobleem opgelost
gr dave

youtube en mp3 muziek
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/17, 12:01:19 »
Libflashsupport heeft bij mij altijd prima gewerkt. Maar met Flash player 10 heb ik geluid zonder dat libflashsupport nodig is. En mensen, we kunnen iedereen wel adviseren PulseAudio eraf te gooien maar het is en blijft de standaard sound daemon van Gnome. Op een gegeven moment wordt ESound gewoon niet meer gepackaged (http://live.gnome.org/PulseAudio) en kun je niet meer om PulseAudio heen, tenzij er een alternatief komt.

Voor JoeTjoep: installeer Flash Player 10
Voor mp3's: check http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Offline curie001

• Lid
youtube en mp3 muziek
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/17, 12:17:41 »
instaleer eens esound in synaptic
heeft mijngeluidsprobleem opgelost
gr dave

Offline Tom

• Lid
youtube en mp3 muziek
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/17, 12:33:33 »
Citaat van: cumulus007

Als je dat verwijdert krijg je in de toekomst ook geen updates voor dat program , en die gaan er zeker nog eens komen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

youtube en mp3 muziek
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/17, 12:36:48 »
Wat nog een beter argument is om PulseAudio er niet af te knikkeren.

youtube en mp3 muziek
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/17, 14:15:31 »
Het is nu in ieder geval niet meer nodig, want met Flash 10 werkt alles weer naar behoren.