Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kdenlive crasht steeds  (gelezen 782 keer)

Offline acousticghille

• Lid
  • Steunpunt: Nee
kdenlive crasht steeds
« Gepost op: 2008/09/27, 14:27:02 »
Hoi,

Ben ik eindelijk op een video-editing programma gebotst (with a litlle help of my forumfriends:), nu crast die steeds. Ik heb een filmpje gemaakt. Wens het terug te openen en oeps het programma sluit...met de melding ..... signaal 11 (SISEGV).

Ik heb trouwens de keuze om een bestand te openen met drie verschillende bestandstypes. Bij één van de bestandstypes krijg ik het filmpje wel open, maar heb ik een ander probleem....hij erkent de clip die ik importeerde (*.avi) niet meer. hij zegt dat avi geen geldig bestandstype was voor kdenlive. Vreemd want bij de aanmaak van het filmpje kon ik het probleemloos importeren.

Trouwens -ik blijf vragen- zijn er extra effecten te bekomen voor kdenlive (makkelijk te gebruiken, doch het bulkt niet van de mogelijkheden).

Offline joop905

• Lid
kdenlive crasht steeds
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/27, 22:24:05 »

Offline acousticghille

• Lid
kdenlive crasht steeds
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/28, 12:05:08 »
euh ... heb dit eens bekeken, maar wat kan ik ermee doen? Is daar een oplossing te vinden, want dit lijkt me niet echt al te gemakkelijke materie.

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
kdenlive crasht steeds
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/28, 14:10:06 »
Zet de visuele effecten eens uit (rechtermuisknop op bureaublad>>>Werkbladachtergrond wijzigen o.i.d.>>>Visuele effecten). Dat is voor mij ook de enige manier om kdenlive aan de praat te krijgen zonder crashes.

Offline acousticghille

• Lid
kdenlive crasht steeds
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/28, 14:47:09 »
hmmm...misschien is dat wel de sleutel, maar bij visuele effecten is niks aangevinkt. Ik heb wel compiz draaien. Maar als ik bij visuele effecten alles afzet, hoe krijg ik nadien mijn compiz weer werkzaam?

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
kdenlive crasht steeds
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/28, 14:52:19 »
Rechtermuisknop op bureaublad>>>Werkbladachtergrond wijzigen o.i.d.>>>Visuele effecten

Als u ze daar uitzet, dan kunt u ze nadien weer aanzetten door weer recktermuisknop op het bureaublad te doen enz. en dan voor Normaal of Extra te kiezen.

Offline joop905

• Lid
kdenlive crasht steeds
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/28, 16:53:20 »
Citaat van: acousticghille
hmmm...misschien is dat wel de sleutel, maar bij visuele effecten is niks aangevinkt. Ik heb wel compiz draaien. Maar als ik bij visuele effecten alles afzet, hoe krijg ik nadien mijn compiz weer werkzaam?
per Terminalvenster
Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster

Tik in: compiz