Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nog geen Google chrome voor linux?  (gelezen 1075 keer)

WillemM

• Gast
Nog geen Google chrome voor linux?
« Gepost op: 2008/09/27, 00:54:54 »
Ik heb op mijn windows computers Google Chrome als webbrowser geinstaleerd en vind deze in ieder geval veeeeel sneller dan Firefox, wat ik een beetje vreemd vind is dat Chrome een opensource project is maar dat er  geen Linux versie is, hebben hier al mensen Chrome draaien onder Wine of is er inmiddels een versie voor Linux?

http://code.google.com/chromium/
Join us in an open-source browser project to help move the web forward
Chromium is the open-source project behind Google Chrome. We're releasing a first look at Chromium and invite you to join us in our effort to:
Help build a safer, faster, and more stable way for all Internet users to experience the web
Create a powerful platform for developing a new generation of web applications

Mvrgr

Willem

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/27, 08:42:36 »
De Linux versie komt nog, al ga ik daar héél erg ver weg van blijven (persoonlijke mening natuurlijk, ik vertrouw google niet meer echt...)

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

WillemM

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/27, 10:19:07 »
Citaat van: DarkStar
De Linux versie komt nog, al ga ik daar héél erg ver weg van blijven (persoonlijke mening natuurlijk, ik vertrouw google niet meer echt...)
Als het toch open source is dan hoef je naar ik aanneem niet zo heel erg bang te zijn van Google ik denk zelfs minder bang van Google dan IE of Opera, waar het mij omgaat is dat de brouwser ongelooflijk snel opstart en hij lijkt mij ook de paginas sneller te renderen, al heb ik daar geen feitelijke gegevens over.

Mvrg

Willem

WillemM

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/27, 10:27:11 »
Citaat van: doan
Je zou deze
http://media.codeweavers.com/pub/crossover/chromium/cxchromium_0.9.0-1_i386.deb
op deze site
http://www.codeweavers.com/services/ports/chromium/
kunnen proberen.
Let op: deze draait in wine.
Ik heb Ubuntu nog maar net 3 dagen geinstaleerd staan als eerste Linux instalatie ooit voor mij ik denk dat ik me beter nog een beetje weg kan houden van Wine aangezien ik toch al constant loop te vergelijken tussen Windows en Linux als ik nu al zo erg Windows ga missen dan denk ik dat het een expiriment van korte duur zal zijn.
Ik was eigenlijk alleen maar verbaasd over het feit dat Chrome er nog niet is voor Linux.

Mvrgr

Willem

« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/27, 10:53:38 »
Bang van Opera ? Is het 1 april ofzo? :)
En btw , tegenwoordig noemt alles en iedereen zich opensource, zonder de addertjes onder het gras dan. :)
Viva La Revolución

WillemM

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/27, 11:02:29 »
Citaat van: mantass
Bang van Opera ? Is het 1 april ofzo? :)
En btw , tegenwoordig noemt alles en iedereen zich opensource, zonder de addertjes onder het gras dan. :)
Bang wat heet bang, ik had laatst versie 9.5 geinstaleerd op mijn telefoon maar kon het kreng met geen mogelijkheid meer verwijderen heb daardoor een harde reset moeten toepassen.

Mvrgr

Willem

« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/27, 11:10:54 »
WillemM , welkom hier , zag nu pas tussen de lijntjes dat je hier recent lid bent. :)
Veel succes en plezier met ubuntu.
Viva La Revolución

WillemM

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/27, 11:43:51 »
Inderdaad kom nog maar net kijken hier en zit nog helemaal vol met Windows ideeen die ik ook niet zomaar afleer, dat ik wel kritisch genoeg ben over Windows kan blijken uit het feit dat ik Ubuntu geinstalleerd heb, ik zal waarschijnlijk wel vragen hebben waar menigeen hier om zal moeten lachen of zich opwinden, mocht dat het geval zijn dan bij voorbaat excuses het ligt niet in mijn bedoeling wie dan ook tegen me in het harnas te jagen.
Bedankt voor je wensen van veel plezier met Ubuntu.

Mvrgr
Willem