Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Songbird  (gelezen 1143 keer)

Offline maartendr

• Lid
Songbird
« Gepost op: 2008/09/26, 23:26:31 »
Ik heb sonbird geinstalleerd via een download. Het werkt, maar ik vind het programma nergens terug. Waar kan ik deze vinden en hoe kan ik het in mijn lijst "toepassingen, media en audio" zetten?

Bedankt!

Offline leepesjee

• Lid
Songbird
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/27, 00:46:23 »
Systeem->Voorkeuren->Hoofdmenu
Klik Audio en Video in het linker paneel en Nieuw Item in het rechter paneel.
Je hebt het werkend gekregen, dus je hebt het commando gevonden om Songbird te starten. Vul dat in bij Opdrachtregel. Dat zou het moeten zijn.

Offline maartendr

• Lid
Songbird
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/27, 12:15:00 »
Ik heb het enkel werkend gekregen na de installatie, toen het automatisch opstartte. Het commando heb ik niet, songbird, song,.... niets wil werken in de terminal....

Offline Mij

• Lid
Songbird
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/27, 12:18:48 »
Citaat van: maartendr
Ik heb het enkel werkend gekregen na de installatie, toen het automatisch opstartte. Het commando heb ik niet, songbird, song,.... niets wil werken in de terminal....
/usr/bin/songbird
?

Offline leepesjee

• Lid
Songbird
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/27, 12:56:22 »
Was toch even nieuwsgierig.
Je moet even kijken in de map die opende toen je het gedownloadde bestand uitpakte. Daarin staat de (uitvoerbare) binary. Bijvoorbeeld, bij mij is het uitgepakt in ~/Downloads. Het hele pad naar de binary is dan ~/Downloads/Songbird/songbird

Omdat de binary op een plek staat die niet in je PATH voorkomt, moet je het hele pad op de commandoregel meegeven om het te starten.

Meestal worden dit soort applicaties geinstalleerd onder /opt. Ze zijn dan ook beschikbaar voor eventuele ander gebruikers op je systeem.

Offline maartendr

• Lid
Songbird
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/27, 13:33:35 »
Ik had, na de installatie, de map verwijdert, en kon songbird dus niet meer openen. Hbe het terug gedownload, en nu werkt hij terug, met alle plugins erbij.

Bedankt voor de hulp :-)