Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc  (gelezen 402105 keer)

Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #350 Gepost op: 2008/09/26, 20:49:43 »
Je hebt ook nog KTorrent, dat is echt de beste ooit!!! (tenminste, vind ik dan) Het enige waar ze nog aan mogen werken is het CPU-verbruik. Het is dan wel niet zo hoog voor een bittorrent-programma, maar uTorrent verbruikt minder...

En anders is er nog KMess of Emesene of Mercury Messenger, en zo zijn er nog veel meer messengers voor Linux...

« Reactie #351 Gepost op: 2008/09/26, 22:12:33 »
Shinger & Vistaus jullie noemen wel allemaal KDE programmas, terwijl ik van Sophia juist het idee krijg dat ze Gnome gebruikt. Je kunt ze natuurlijk prima binnen Gnome draaien maar qua stijl ziet het er dan niet uit. Ik zou daarom voor Gnome/XFCE willen noemen:
- Deluge als bittorrent client : licht en toch veel mogelijkheden. staat in de repository. Voor een wat meer up-to-date (maar minder geteste) versie kun je deluge's eigen repository toevoegen:
sudo echo "deb http://ppa.launchpad.net/deluge-team/ubuntu hardy main universe" >> /etc/apt/sources.list
sudo apt-get update && sudo apt-get install deluge-torrent
- Totem - met Totem kun je elke film bekijken zolang je maar alle codec packages geinstalleerd hebt (ubuntu-restricted-extras , en alle gstreamer plugins). Ook VLC mediaspeler,die z'n eigen codecs gebruikt,  is een aanrader.
- Geany -  alternatief voor Gedit, mijn favoriet voor html/configuratie/script bewerken. Start snel op.

« Reactie #352 Gepost op: 2008/09/27, 03:00:14 »
Citaat van: AptlyNamed
Shinger & Vistaus jullie noemen wel allemaal KDE programmas, terwijl ik van Sophia juist het idee krijg dat ze Gnome gebruikt. Je kunt ze natuurlijk prima binnen Gnome draaien maar qua stijl ziet het er dan niet uit. Ik zou daarom voor Gnome/XFCE willen noemen:
- Deluge als bittorrent client : licht en toch veel mogelijkheden. staat in de repository. Voor een wat meer up-to-date (maar minder geteste) versie kun je deluge's eigen repository toevoegen:
sudo echo "deb http://ppa.launchpad.net/deluge-team/ubuntu hardy main universe" >> /etc/apt/sources.list
sudo apt-get update && sudo apt-get install deluge-torrent
- Totem - met Totem kun je elke film bekijken zolang je maar alle codec packages geinstalleerd hebt (ubuntu-restricted-extras , en alle gstreamer plugins). Ook VLC mediaspeler,die z'n eigen codecs gebruikt,  is een aanrader.
- Geany -  alternatief voor Gedit, mijn favoriet voor html/configuratie/script bewerken. Start snel op.
Deluge was de torrentclient wat ik nog bij wou zeggen maar ik kwam er maar niet op.

En probleem is bij Totem.. hij is goed maar hij mist hier en daar de juiste opties en gebruiksgemak. SMPlayer biedt percies de juiste opties. SMPlayer 0.6.3 is trouwns pas uitgekomen.

Speedboy

• Gast
« Reactie #353 Gepost op: 2008/10/18, 01:16:46 »
Voor de mensen hier die een Twitter, Jaiku, Identi.ca, Facebook en/of Digg account hebben is Gwibber een aanrader!  Ik gebruik het nu al een tijdje voor Twitter en Identi.ca.

https://launchpad.net/gwibber

veryblacklabel

• Gast
« Reactie #354 Gepost op: 2008/10/21, 15:57:23 »
Voor windows bestaat er een (heel) handig programmaatje  om screenshots te nemen, namelijk snippy. Bestaat er ook zoiets voor ubuntu?
Vriendelijke groeten,

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #355 Gepost op: 2008/10/21, 16:03:01 »
Citaat van: veryblacklabel
Voor windows bestaat er een (heel) handig programmaatje  om screenshots te nemen, namelijk snippy. Bestaat er ook zoiets voor ubuntu?
Vriendelijke groeten,
ja: schermafdruk maken heet ie.

JimZ

• Gast
« Reactie #356 Gepost op: 2008/10/21, 16:06:44 »
En het is te vinden onder "Toepassingen/Hulpmiddelen".

Hoef je er niet een eeuwigheid naar te zoeken ;) .

Gr,
Jim

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #357 Gepost op: 2008/10/21, 16:07:36 »
De printscreen toets op je toetsenbord is toch echt het snelst en het makkelijkst, vind ik :)
Of alt-printscreen om alleen van het actieve venster een screenshot te maken.

« Reactie #358 Gepost op: 2008/10/21, 16:27:54 »
- Deluge als bittorrent client : licht en toch veel mogelijkheden. staat in de repository.
Bij mij ziet KTorrent er goed uit hoor:

http://i33.tinypic.com/2yvnss2.png
http://i38.tinypic.com/2qldeti.png

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #359 Gepost op: 2008/10/21, 16:54:59 »
Citaat van: Vistaus
- Deluge als bittorrent client : licht en toch veel mogelijkheden. staat in de repository.

dat is dus precies de "KDE stijl"(oxygen) die veel mensen niet willen.

veryblacklabel

• Gast
« Reactie #360 Gepost op: 2008/10/21, 17:04:30 »
Dank jullie voor de hulp. Ik was echter te gehaast met mijn vraag en had beter het forum wat grondiger doorzocht. Ik vond dezelfde vraag terug en daar werd Ksnapshot voorgesteld. Al eens uitgeprobeerd en inderdaad heel handig.
Nogmaals dank

« Reactie #361 Gepost op: 2008/10/22, 20:50:02 »
Citaat van: lordnoid
Citaat van: Vistaus

dat is dus precies de "KDE stijl"(oxygen) die veel mensen niet willen.
Dat is gewoon een kwestie van smaak. En hoezo VEEL mensen? Er zijn VEEL mensen die KDE gebruiken. En trouwens, je kan het thema ten alle tijde veranderen, ÓÓK onder Gnome.

Jan doedel

• Gast
« Reactie #362 Gepost op: 2008/10/26, 23:07:37 »
Limeware
bingrab voor newsgroepen
openftd

Jammer genoeg kan ik in opera geen youtube kijken (blijkt een algeheel probleem)
Vlc loopt vast

Offline Geitekont

• Lid
« Reactie #363 Gepost op: 2008/10/27, 08:41:56 »
Wist niet dat Limewire werkte onder ubuntu, ik gebruik altijd Frostwire, geloof dat het er het zeldfe uit ziet. En zelfde netwerk

Offline siegi

• Lid
« Reactie #364 Gepost op: 2008/10/27, 10:47:47 »
limewire is open source, en frostwire is gewoon gemaakt uit die broncode.
frostwire is kwa functies ongeveer gelijkt aan de betalende limewire pro.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #365 Gepost op: 2008/10/27, 14:48:26 »
Citaat van: Jan doedel
Limeware
bingrab voor newsgroepen
openftd

Jammer genoeg kan ik in opera geen youtube kijken (blijkt een algeheel probleem)
Vlc loopt vast
echt niet dat het een algeheel probleem is.
In voorgaande versies vereiste het wat handwerk maar de laatste versies nemen zo de flash over.

na een nieuwe installatie de handleiding volgen die we hier op het forum hanteren en flash10 uit synaptic halen (bij 8.04)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #366 Gepost op: 2008/10/27, 14:50:26 »
net voor de (verloren)rechtszaak hebben de makers de broncode open source gemaakt en zijn verder gegaan met het project onder de naam frostwire.

Limewire staat onder curetele en alles wordt gelogt.

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #367 Gepost op: 2008/11/03, 18:31:46 »
iemand een tip voor een mp3 merge tooltje onder linux met een niet al te harde tik tussen de nummers ?

« Reactie #368 Gepost op: 2008/11/03, 18:50:49 »
Citaat van: Xarvaz
iemand een tip voor een mp3 merge tooltje onder linux met een niet al te harde tik tussen de nummers ?
Audacity kan dit wel volgens mij.

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #369 Gepost op: 2008/11/03, 20:50:52 »
dankje, is gelukt hiermee :-)

univers11

• Gast
« Reactie #370 Gepost op: 2008/11/03, 21:53:23 »
ben pas net begonnen met linux, dus heb nog niet zo heel veel draaien.

opera voor de torrents, het internetten en de rss
thunderbird voor de mail
en aMSN voor het msnen

« Reactie #371 Gepost op: 2008/11/04, 10:50:02 »
Ik heb deluge, transmission en ktorrent gebruikt maar ben nu opver op Qbittorrent. Echt alles wat ik nodig heb zit erin. Automatisch scannen folders, goeie webinterface, zelf bepalen welke bestanden gedownload moeten worden etc.

http://qbittorrent.sourceforge.net/

Offline s_Even

• Lid
    • Persoonlijke blog
Re: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #372 Gepost op: 2008/11/16, 11:46:57 »
glabels is een fantastisch programma, in 5 minuten tijd heb je prachtige labels, adreskaartjes, enveloppes,...

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #373 Gepost op: 2008/11/16, 12:19:26 »
goed nieuws de Elements  plugin for Compiz Fusion doet het nu ook onder Intrepid  ^-^ :D

« Reactie #374 Gepost op: 2008/11/17, 12:15:26 »
goed nieuws de Elements  plugin for Compiz Fusion doet het nu ook onder Intrepid  ^-^ :D

Yes! Ik weet niet of ik overga naar Ubuntu 8.10 (Kubuntu is al wel gebeurd) maar toch bedankt voor het melden :D