Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afsluiten en splash screen  (gelezen 555 keer)

waitcursor

• Gast
Afsluiten en splash screen
« Gepost op: 2008/09/26, 10:53:37 »
Goedemorgen iedereen,

Sinds enkele dagen heb ik een raar probleem met UBUNTU 8.04 LTS.

Als ik opstart dan krijg ik de normale ubuntu progress bar en tijdens het werken lijkt alles te werken op grafisch gebied.
Echter als ik een shutdown doe en de ubuntu progress bar komt op lijkt deze in VGA 8bit kleuren te zijn, dit had ik vorige week niet en bij mijn weten heb ik geen grafische instellingen via NVIDIA of XORG.CONF aangepast.

Weten jullie waaraan dit kan liggen?

bedankt,

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/26, 11:31:55 »
Hier het zelfde probleem en meer. Bij het opstarten heb ik een achtergrond plaatje in Grub, blauw met zwart, lijkt nu wel een kleuren explosie. Dan de splash voorheen bleef het balkje vol lopen, nu start halver wegen het zwarte scherm met de kernel opstart boodschappen. Het afsluiten precies wat jij beschrijft. Ik heb al de diverse dingen geprobeerd, zoals het programma startupmanager. En ook de xorg.conf aangepast. Op internet gezocht. Tot op heden geen succes. Onder 7.10 nog nooit last van gehad, toch een bug in 8.04? Ik heb het nog niet ingesteld onder 8.10, ik zal vanavond eens kijken.
Hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit rare probleem.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/26, 11:35:12 »
Je kunt natuurlijk altijd je grafische omgeving weer even op de standaardwaarden zetten:
http://computertip.googlepages.com/herstelgrafischeomgeving
(punt 1)

Grote kans, dat dit rare probleempje dan weg is.

Mogelijk zul je daarna wel weer even de fabrieksdriver voor je Nvidia moeten activeren.