Hey,
Ik ben er in geslaagd toch in te loggen op Ubuntu. Ik kreeg het volgende commando aanbevolen om m'n ubuntu-problemen op te lossen:
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
Hierna kon ik niet meer inloggen (verkeerd wachtwoord). Ik kwam er net achter dat dit helemaal geen fout is, maar m'n toetsenbordindeling gewoon veranderd werd hierdoor.
Hoe dan ook, hij accepteerd m'n wachtwoord nu. Echter, na het inloggen zie ik enkel een witte pagina met m'n cursor, niets meer. Bovenaan het beeld kan ik van de cursor een handje maken, maar meer doet hij niet.
Toen ik op een knopje op m'n toetsenbord drukte om terug te gaan naar het inlogmenu, zag ik héél even (een halve seconde) het ECHTE ubuntubeeld, maar daar kon ik uiteraard niet veel mee doen. Hierdoor weet ik wel dat het er gewoon nog is en wat er nog is, is nog te herstellen als 't niet werkt

Door een andere sessie te kiezen ofzo, kan ik daar kiezen tussen 2 veilige modussen (GNOME en nog een andere). Door de onderste te kiezen (niet GNOME, die andere), slaag ik erin het terminalvenster tevoorschijn te krijgen.
Enig idee hoe ik dit kan herstellen?
PS: Recovery mode helpt niet, net zo min als een andere kernel selecteren.
EDIT:
Ik vond dit in een ander topic:
Dat wit scherm krijg je waarschijnlijk omdat je compiz nog had opstaan. De 3d effectjes die bij ubuntu zitten.
Echter vind ik niet hoe ik het uit kan schakelen zonder in Ubuntu te moeten starten.