Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren/downloadenCoppermine fotoalbum.  (gelezen 646 keer)

fjsoerd

• Gast
Installeren/downloadenCoppermine fotoalbum.
« Gepost op: 2008/09/24, 15:39:31 »
Beste Lezers,

Ik heb apache en PHPmyadmin geïnstalleerd op mijn VPS, maar het lukt niet om het script op te roepen via SSH.
Ik werk met SSH aangezien ik niet met FTP kan inloggen, dit moet ik nog instellen alleen weet ik nog niet hoe.

Maar ik wil met het commando Wget coppermine ophalen, maar dit lukt niet.
Ik krijg een foutmelding,dat het commando niet bestaat.

Weten jullie wat voor commando ik dan moet invullen of waar je het kan lezen hoe je een script van internet haalt door een commando en zo op je server te zetten via ssh?

Ik gebruik Ubuntu hardy.

fjsoerd

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/25, 14:09:18 »
het is gelukt met het installeren van coppermine aangezien ik een ftp heb opgezet hebt.
Maar mijn apache mist het volgende: PHP running on your server does not support the GD image library, check with your webhost if ImageMagick is installed  

Het lukt niet op google te zoeken hoe ik het moet installeren in mijn terminal. Weet iemand het commanda.

Alvast bedankt!

Offline joop13

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/25, 17:00:34 »
Imagemagick staat in Synaptic, vandaar kun je het installeren....
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,