Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nvidia-speed gear  (gelezen 809 keer)

Offline jazzper

• Lid
Nvidia-speed gear
« Gepost op: 2008/09/24, 12:10:07 »
Ikheb 2 vraagjes:

Is het mogelijk om met Nvidia settings de grootte van mijn TV scherm aan te passen?? Op mijn TV scherm is mijn bureaublad iets kleineer, de randen zijn er zeg maar afgesneden. In windows kan ik de tv output kleiner en groeter maken. Is dit ook mogelijk in ubuntu??

In windows gebruikte ik wel eens het programma speed gear om de snelheid van films (flash)computergames aan te passen. Deze programma's vertragen dus windows. Is iets dergelijks ook in ubuntu mmogelijk???

Jasper

Nvidia-speed gear
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/24, 12:17:26 »
Hallo Jasper,

1. nvidia-settings installeren via Synaptic of dmv apt-get install nvidia-settings. Of had je die al geïnstalleerd, volgens mij kun je daar wel het nodige mee instellen.
2. Weet ik zo snel niet ;)

Nvidia-speed gear
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/24, 12:32:47 »
sudo apt-get install nvidia-settings ;)

Misschien werkt speed-gear wel onder Ubuntu dmv Wine, CrossOver Office of Transgaming Cedega.

Nvidia-speed gear
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/25, 10:35:26 »
Werkt waarschijnlijk niet. Je kunt voor zo ver ik weet onder Linux als non-root user randapparatuur niet direct aansturen. Dat is een typisch windows ding.