Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoofdmenu  (gelezen 959 keer)

Hoofdmenu
« Gepost op: 2008/09/21, 13:01:12 »
Hallo,

Ik probeerde mijn hoofdmenu van Ubuntu te veranderen om programma's die bij elkaar horen in sub-menu's te zetten.
Tot mijn verbazing plaatste het hoofdmenuprogramma ook een link in 'Overige'. Wanneer ik die link verwijderde verdween ook het programma in het submenu wat ik gemaakt had.

Is er een oplossing om die programma's die verdwenen zijn terug te krijgen en een manier om het menu toch zo aan te passen als ik dat wil.

Groeten

Hoofdmenu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/21, 13:12:02 »
Je kunt rechtsklikken op Toepassingen en daar de menu's bewerken zoals je wilt. Eventueel ook nieuwen aanmaken en andere items verstoppen. heb je dat geprobeerd?
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Hoofdmenu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/21, 13:12:25 »
Systeem>Voorkeuren>Hoofdmenu> En aanpassen naar eigen smaak  bijv linkerkolom Audio en Video kiezen iets verwijderen vinkje weg halen, iets aanvinken als je het wel wilt gebruiken of een nieuw item aanmaken.
Bedoel je dit?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Hoofdmenu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/21, 13:27:16 »
Ja dit bedoel ik alleen ging ik ook de niet aangevinkte eitems verwijderen.
Misschien had ik dat niet moeten doen, en die gewoon laten zitten.

Offline heir4c

• Lid
Hoofdmenu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/21, 13:29:40 »
Citaat van: gerardsollie
Hallo,

Ik probeerde mijn hoofdmenu van Ubuntu te veranderen om programma's die bij elkaar horen in sub-menu's te zetten.
Tot mijn verbazing plaatste het hoofdmenuprogramma ook een link in 'Overige'. Wanneer ik die link verwijderde verdween ook het programma in het submenu wat ik gemaakt had.

Is er een oplossing om die programma's die verdwenen zijn terug te krijgen en een manier om het menu toch zo aan te passen als ik dat wil.

Groeten
Misschien is dit wat je zoekt:
klik met rechtermuistoets op de bovenste menubalkDan 'toevoegen aan paneel'
Zoek naar 'opberglade'
Er verschijnt een lade op de menubalk, klik erop en klik met rechtermuistoets op het lege vakje.
Nu kan je toevoegen wat je wil.

't is misschien niet direct wat je exact zocht, maar het geeft toch een alternative???
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Hoofdmenu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/21, 14:46:04 »
Werkt de knop terugdraaien ook niet meer?

Je kunt wel weer nieuwe items toevoegen als je dat wilt. Er staan veel programma's in de map /usr/local/bin
Je zou dan eerst eens mat nautilus kunnen kijken wat daar allemaal staat aan programma's.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Hoofdmenu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/21, 15:50:37 »
Ik ben inderdaad aan het zoeken gegaan en vond in '.local/share/applications' een aantal programma's terug.
Die heb ik opnieuw in het menu ingevoerd (item toevoegen).
Daarna bij '.config/menus' de menulijst aangepast.
Er waren door de terugdraaiknop een aantal items in mijn menu gekomen die ik al lang niet meer heb.
Mijn menu is nu zoals ik hem graag wil hebben.

Bedankt voor de reactie's