Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verdwenen mails bij ex/imorteren?  (gelezen 1043 keer)

Verdwenen mails bij ex/imorteren?
« Gepost op: 2008/09/20, 12:02:42 »
Ik krijg geen mails meer binnen met evolution, zie http://forum.ubuntu-nl.org/topic/31917 net als de topic starter.Thunderbird heb ik geinstalleerd deze ontvangt wel email. Nu heb ik in Evolution een map oude mail hier zitten al mijn oude mailtjes in, 344 stuks, deze om gezet naar een mbox en deze geimporteerd in Thunderbird, nu zijn het er nog maar 226. Ongetwijfeld zullen er dubbele tussen gezeten hebben, maar 128? Alhoewel niets is onmogelijk.
Kan ik dit op een of andere makkelijke manier nakijken of moet ik de mails stuk voor stuk doornemen?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/20, 13:03:06 »
Zit er misschien een patroon in? Grootte, bijlage, bepaalde datum, spam enz. Is er misschien ergens een log van?
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/20, 17:31:35 »
Ik kijk wel of er een patroon inzit, als er inderdaad zoveel dubbele mails inzitten zal bij het omzetten naar mbox wel tot een mail gereduceerd worden, vermoed ik.
Ik laat het nog even weten.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline Jakke5

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/20, 21:17:39 »
Gijsbert schreef  :"al mijn oude mailtjes  omgezet naar een mbox en deze geimporteerd in Thunderbird"

Dat "omzetten naar een mbox" wat houdt dat in en hoe doe je dat? (Ik zou nml. graag mn oude mailtjes uit Thunderbird in XP overzetten naar Thunderbird in Linux)

« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/20, 22:05:05 »
Mbox is gewoon een opslag voor mailmbox is een extensie bijv Inbox.mbox, een mailbox-bestand wordt door beide mail programma's gebruikt, waarschijnlijk door meerdere ik ken alleen Evolution en Thunderbird.
De simpelste manier navigeer met Nautilus naar je persoonlijke map, nu in Nautilus bij de tab Beeld Verborgen bestanden weergeven aanklikken of CTRL+H kan ook. Nu kan je de verborgen bestanden zien en herkennen aan de . (punt) ervoor. Ga nu naar .evolution/mail/local kies hier het bestand(en) die je wilt kopiëren, derde kolom daar staat mailbox-bestand achter bijv Drafts, gekopieerd? Nu gaan we naar deze verborgen map .mozilla-thunderbird/f6lus37M.default/Mail/Local Folders, de tweede map heeft bij jou misschien een andere naam als er maar default achterstaat. Nu de tab Bewerken aanklikken en op plakken drukken, als de bood schap komt er bestaat al zo'n map o.i.d. gewoon plakken tenzij je post in die mappen hebt dan eerst deze veilig stellen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Gijs

« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/20, 23:30:42 »
Helemaal gelijk Arie, inmiddels aangepast.

Met vriendelijke groet,

Gijs