Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internetradio in Rhythmbox speelt niet af  (gelezen 2429 keer)

Internetradio in Rhythmbox speelt niet af
« Gepost op: 2008/09/20, 11:52:14 »
Ik probeer internet radiostations toe te voegen aan Rhythmbox. Maar welke ik ook selecteer, er verschijnt elke keer een foutmelding.
De ene keer is de mededeling: "Een text/html decoder plugin is vereist voor het afspelen van deze gegevens, echter deze is niet geïnstalleerd."
En de andere keer: "U hebt geen decoder geinstalleerd voor dit bestand. U moet mogelijk de noodzakelijke plugins installeren."
Ik heb in Synaptic al gespeurd naar mogelijke oplossingen maar kan het daar niet vinden en ook heb ik het hele riedeltje van Pjotr op http://computertip.googlepages.com/ubuntulinux opnieuw doorlopen, maar daar zit de oplossing  ook niet.
Wat doe ik verkeerd?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/20, 12:05:03 »
Het lijkt dat je url niet klopt. 'text/html' wil zeggen dat je een webpagina probeert te openen in Rhythmbox in plaats van een stream. Welke stream probeer je toe te voegen?

« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/20, 12:58:30 »
In Totem doet internetradio het in ieder geval voortreffelijk :D

« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/20, 14:43:16 »
Deze probeer ik af te luisteren: http://webbradio.mixmegapol.se/index.aspx

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/20, 14:46:35 »
mms://streaming.sbsradio.se/03872_MixMegapol_low
Die link kan je invoeren in je muziekspeler.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/20, 14:50:24 »
Prachtig Johanvd. Dat werkt inderdaad goed. Waar vind ik dat adres wat je me gaf. Ik zou graag meer stations willen toevoegen?

« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/20, 15:02:48 »
Citaat van: ebraamhaar
Prachtig Johanvd. Dat werkt inderdaad goed. Waar vind ik dat adres wat je me gaf. Ik zou graag meer stations willen toevoegen?
bij de totem-mozilla plugin kun je het stream adres iig kopieeren via het menu bij de volumeknop. Heb ik net getest bij die site.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/20, 15:08:30 »
Ik zit me helemaal suf te prakiseren wat je daarmee bedoeld AptlyNamed. Ik heb geen idee wat ik met je antwoord moet doen.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/20, 15:36:15 »
Ik zit me helemaal suf te prakiseren wat je daarmee bedoeld AptlyNamed. Ik heb geen idee wat ik met je antwoord moet doen.
Ik bedoel dat als je filmpjes wil bekijken in de browser je dat keuze hebt uit meerdere plugins (hulpprogrammaatjes) die binnen een webpagina het schermpje en de stop-vooruit-pause knoppen etc. eronder laten zien.  Een ervan heet 'totem-mozilla', waarschijnlijk heb je die al maar anders kun je die via synaptic installeren. Andere zijn  o.a. mozilla-mplayer en mozilla-plugin-vlc, maar die werken naar mijn ervaring wat minder goed. Je kunt maar een van die drie tegelijk gebruiken.

Bij dat schermpje in de webpagina zit naast een start en stop knop ook een menu dat een item 'adres kopieren' heeft. Daarmee kopieer je het adres dat je in Rhythmbox kan gebruiken.

« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/20, 15:41:52 »
Bedankt voor je snelle reactie AptlyNamed.
Wat ik probeer te ontdekken is waar ik adressen van internetradiostations kan bemachtigen of generen om af te spelen in Rhythmbox. Bijvoorbeeld: mms://wm2.xs4all.nl /streamgate42 om Radio 1 te beluisteren in Rhythmbox.
Sommige zijn via Google wel te vinden. Maar het adres dat ik ontving van Johanvd is met Google onvindbaar dus moet er een andere manier zijn om adressen te vinden of generen.

« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/20, 17:44:35 »
Bedankt voor je snelle reactie AptlyNamed.
Wat ik probeer te ontdekken is waar ik adressen van internetradiostations kan bemachtigen of generen om af te spelen in Rhythmbox. Bijvoorbeeld: mms://wm2.xs4all.nl /streamgate42 om Radio 1 te beluisteren in Rhythmbox.
Sommige zijn via Google wel te vinden. Maar het adres dat ik ontving van Johanvd is met Google onvindbaar dus moet er een andere manier zijn om adressen te vinden of generen.
Zoals ik zei, ik ging naar die site die je noemde, http://webbradio.mixmegapol.se/index.aspx, keek in het menu van het spelertje in de browser en kon vandaaruit het adres van johan vinden.

« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/20, 17:48:15 »
Inmiddels is het mij ook gelukt via onder meer Google diverse adressen te vinden.
Hartelijk bedankt voor jullie moeite.