Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Diverse issues met ubuntu op mijn HP6720ED laptop  (gelezen 584 keer)

BeijnesR

• Gast
Diverse issues met ubuntu op mijn HP6720ED laptop
« Gepost op: 2008/09/17, 11:33:12 »
Allen,

Op mijn laptop heb ik ubuntu geinstaleerd. Nu heb ik een aantal problemen aangepakt; zoals broadcomdraadloos, world of warcraft en draadloosnetwerk om school m.b.v. certificaten.

Nu heb ik nog problemen met VMware en de microphone.

VMWARE: Hoe krijg ik VMware player zover om mijn draadloosnetwerkkaart te detecteren en gebruiken? Bij het instaleren heb ik hem (wlan01) toegevoegd aan vmware. Echter onder vmware komt geen draadlozekaart, alleen een algemene netwerkkaart. (Is het zetten op nat, de enige optie... Ik heb weleens issues met verbindingmaken met draadloos onder linux)

Microphone: Op mijn laptop heb ik een microphone in de display en ik heb een microphone ingang aan de voorkant. Ik heb diverse mogelijkheden geprobeerd, zoals alles op linux (ben naam kwijt. alla of zo) zetten. Controleren of de mics op mute staat, alle kanalen geprobeerd. Onder Windows Vista werkt de microphone gewoon naar behoren.

*edit*
Verbinding met internet via mijn mobiele telefoon: Via nokia pc suite kan ik verbinding maken met internet via mijn telefoon. Hebben jullie een suggestie hoe ik dit onder linux kan doen?

Voor vragen over mijn sytsteem stuur ik een link:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=3664864

Uiteraad zal ik ook vragen en commandlines uitvoeren.
Roel Beijnes

ps: Is een reinstalatie van ubuntu een handige optie, vanwege diverse pathmogelijkheden

Offline perry2

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/17, 12:01:55 »
Ik kan niet veel helpen, maar weinig is beter dan niets :P

ik gebruikte vroeger zelf ook VMware en je kunt een fysieke draadloze kaart volgens mij niet omzetten naar een virtuele draadloze kaart. VMware vertaalt een netwerk verbinding, draadloos of vast, automatisch om naar een vaste netwerk verbinding. Hopelijk heb ik hiermee 1 vraag beantwoordt.
Wat betreft die NAT verbinding .... moet ik ff denken maar ik meen dat er ook een optie was voor bridged netork?! Die staat als het goed is ook automatisch geselecteerd.

edit: dit is mijn ervaring in windoows, weet dus niet of dat van NAT enn bridged zelfde is in linux.
how do you create a user in linux?
<@Viceroy> you can't, if you use linux you're going to live alone forever

BeijnesR

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/17, 12:20:07 »
Je hebt idd bridge en nat. Echter ik had gehoopt dat vmware met een eigen driver kwam. Ik heb namelijk gekke dingen met mijn draadloosnetwerk. :(