Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: BIN-bestand  (gelezen 6110 keer)

BIN-bestand
« Gepost op: 2008/09/17, 02:18:02 »
Via mijn Gmail inbox ontvang ik wel eens een bijlage dat een BIN-bestand blijkt te zijn. Als ik het wil openen, zegt Ubuntu dat er voor dit bestandstype geen toepassing op mijn computer is geïnstalleerd. Welk programma zou ik moeten installeren om dit bestand te openen?

Offline 3rwin

• Lid
BIN-bestand
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/17, 08:40:14 »
Met Furius ISO Mount of Gmount-iso zou u het bestand kunnen inladen in een virtuele cd drive.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
BIN-bestand
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/17, 11:13:39 »
Citaat van: HermanDegenhart
Via mijn Gmail inbox ontvang ik wel eens een bijlage dat een BIN-bestand blijkt te zijn.
Dat is dan meestal een virus, denk ik.

BIN-bestand
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/17, 18:25:23 »
Pjotr123, een virus acht ik uitgesloten. Ik ken de afzender persoonlijk. Hij gebruikt Apple. Welk programma zou het normaal gesproken moeten openen?

Offline Tom

• Lid
BIN-bestand
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/17, 19:47:49 »
http://www.downloadstad.nl/download/PeaZip.html
De GTK2  = Peazip 2.2 Deb pakketje.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

BIN-bestand
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/17, 20:37:58 »
chmod a+x bestandsnaam.bin    bestand uitvoerbaar maken
./bestandsnaam.bin   bestand uitvoeren, let op het puntje vooraan
Het enige wat kan zijn dat het een Apple bin is, ik weet niet of je het dan kan openen met Ubuntu.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
BIN-bestand
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/17, 21:08:15 »
Hoe heet het bestand precies?

BIN-bestand
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/18, 00:46:37 »
Pjotr, als ik op de bijlage klik, dan krijg ik een venstertje met de tekst:
Dit is een: BIN-bestand
van: https://mail.google.com

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
BIN-bestand
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/18, 03:37:32 »
Download het .bin bestand en typ in de terminal "file binbestand.bin" wat krijg je dan te zien?
binbestand.bin vanzelfsprekend vervangen door (het pad en) de naam van het bestand.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

BIN-bestand
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/26, 02:24:29 »
Volgens mij mankeert er een programma op mijn computer. Ik kon ook niet de Opera browser updaten omdat de betreffende regel bij softwarebronnen ontbrak. Toen ik die erin had gezet kreeg ik meteen de update aangelapt. Ik denk dat hier ook iets dergelijks aan de hand is. Het bestand mist namelijk het bijhorende programma op mijn computer.

BIN-bestand
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/26, 11:46:35 »
Herman geef eens je source.list op, staat onder /etc/apt. Kan er gekeken worden of je wat mist. Je kan ook kijken onder Systeem>Beheer>Softwarebronnen of op het eerste tabblad alles aangevinkt is en op het tweede tabblad,derden, ook de noodzakelijke bronnen aangevinkt staan. Hierna in Synaptic op de knop Vernieuwen drukken en dan kijken of je de pakketten wel kan vinden

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

BIN-bestand
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/26, 12:00:25 »
Gijsbert, bij softwarebronnen staat alles aangevinkt en bij derden heb ik naast de vier gebruikelijke regels zelfs een Opera regel en alles aangevinkt. De man die mij het Bin bestand gestuurd heeft, heeft een Apple computer.Ik heb net op zijn antwoordapparaat ingesproken en gevraagd met welk programma hij dat bestand heeft aangemaakt. Zodra ik dat weet zal ik dat hier melden.

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
BIN-bestand
« Reactie #12 Gepost op: 2008/09/26, 12:07:21 »
Naar mijn weten noemt Ubuntu alle executables, dus ook Apple en Windows programma's, BIN bestanden.

Offline Soul-Sing

• Lid
BIN-bestand
« Reactie #13 Gepost op: 2008/09/26, 13:31:16 »
heb je build-essential geinstalleerd?
wat moet dat bin bestand dan doen volgens je vriend? waar is het voor?

BIN-bestand (Opgelost)
« Reactie #14 Gepost op: 2008/09/26, 16:27:02 »
Heren, het probleem is opgelost. De verzender gebruikt de Apple versie van MS Word. De oplossing was simpel. Het bestand stond op m'n bureaublad.  Rechtsklikken en .doc (punt doc) erachter en het document opende zich in Open Office, zoals het hoort. Als het in dit tempo doorgaat, dan blijven er straks geen problemen meer over.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/15, 01:49:18 door HermanDegenhart »