Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alle iconen van desktop weg  (gelezen 822 keer)

Offline dennus

  • Lid
alle iconen van desktop weg
« Gepost op: 2008/09/16, 18:33:45 »
Ik heb mijn PC al een paar dagen aan staan. Vandaag wil ik er weer aan gaan werken. Blijken al mijn iconen weg te zijn. Applicaties kan ik nog wel opstarten van de AWN of het menu. Daarnaast kan ik niet meer in mijn HOME of andere mappen komen, net als externe schijven. De melding "Could not open location 'file:///home/dennus" verschijnt dan bijvoorbeeld. Ik heb de PC al diverse keren opnieuw gestart, maar dat helpt niet.

Kan iemand mij op weg helpen dit op te lossen?

alle iconen van desktop weg
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/16, 18:36:34 »
Als ik het goed lees staat je /home op een netwerk drive. Doet je netwerk het wel?
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline dennus

  • Lid
alle iconen van desktop weg
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/16, 19:05:04 »
Nee hoor, die staat op een lokale schijf. Ik vermoed dat het iets met COMPIZ te maken heeft.

Offline dennus

  • Lid
alle iconen van desktop weg
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/16, 19:33:07 »
Ik ben er uit.  Ik ben gaan snuffelen op forums. Daar staat vaak dezelfde vraag, maar bijna nooit een antwoord. In ieder geval begreep ik dat het te maken had met Nautilus. Die was op de een of andere manier de weg kwijt. Ik heb hem maar opnieuw geinstalleerd. Eerst  "sudo aptitude reinstall nautilus". Daaruit bleek dat Nautilus niet volledig was. Dus daarna 'sudo apt-get install nautilus'. Dit bleek de oplossing te zijn. Ik heb alles weer terug. Nu Compiz weer even configureren, want die had ik voor de zekerheid uitgezet.