Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen gebruik kunnen maken van printer wanneer ingelogd via Citrix  (gelezen 3239 keer)

andre.ligthart

• Gast
Voor mijn werk log ik in via onderstaande link en ik kom in in een Citrix werkomgeving terecht.

https://telewerken.intersafe.info/Citrix/MetaFrame/auth/login.aspx

Maar als ik ingelogd ben kan ik echter geen gebruik maken van mijn standaard printer (HP Laserjet 1015) die ik in Ubuntu heb ingesteld.

Met de printer is overigens niets mis, dit heb ik al getest.

Wellicht moet er nog iets worden ingesteld? In Windows werkte het altijd wel, daar detecteerde Citrix de printer automatisch.

Alvast bedankt voor de hulp.

André

Geen gebruik kunnen maken van printer wanneer ingelogd via Citrix
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/15, 15:58:46 »
Ik denk dat je hiervoor moet aankloppen bij de fabrikant van het programma.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/15, 16:27:29 »
Ik werk zelf af en toe ook op afstand via Citrix maar tot nu toe heb ik niet hoeven printen. Ik weet alleen dat je via je browser toegang kunt hebben ofwel via een java applet danwel de ICA-client browser plugin. Mogelijk werkt printen bij de ene wel en de andere niet.Dit zijn mijn eigen aantekeningen om de ICA client te installeren:
# - ica client downloaden (rpm) http://www.citrix.com/English/SS/downloads/details.asp?downloadID=3323&productID=-1
# voor oplossen van "you have not chosen to trust "Entrust.net Secure Server Certification Authority:, the issuer of the server's security certificate" :
# - ga naar entrust.net/developer and click  "Download Root Certificates"
# - Download entrust_ssl_ca.cer and entrust_ssl_ca.der

sudo apt-get install libxaw6 libmotif3 alien
sudo alien ICAClient-10.0-2.i386.rpm
sudo dpkg -i icaclient_10.0-3_i386.deb
sudo ln -s /usr/lib/ICAClient/npica.so /usr/lib/mozilla/plugins/npica.so
sudo ln -s /usr/lib/ICAClient/npica.so /usr/lib/mozilla-firefox/plugins/npica.so
sudo ln -s /usr/lib/ICAClient/npica.so /usr/lib/firefox/plugins/npica.so
sudo ln -s /usr/lib/ICAClient/npica.so /usr/lib/firefox-3.0.1/plugins/npica.so
sudo cp entr* /usr/lib/ICAClient/keystore/cacerts/
sudo ln -s /usr/lib/ICAClient/keystore/cacerts/entrust_ssl_ca.cer /usr/lib/ICAClient/keystore/cacerts/entrust_ssl_ca.crt

# - in firefox in "open with" dialoog kiezen voor /usr/lib/ICAClient/wfica

« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/15, 16:35:57 »
Mijn man werkt ook voor zijn werk met citrix en kwam er laatst ook achter dat ie niet kon printen,volgens mij komt dat doordat je in het netwerk van je werk zit en dus de printer op het werk alleen kan gebruiken.Ik heb er even naar gekeken en kon niet zo gauw een mogelijkheid vinden om onze printer daaraan toe te voegen,weet eigenlijk niet of dit wel mogelijk is.Bestanden kun je nl op die manier ook niet opslaan op je eigen computer,wel op de gedeelde harde schijf van het werk.We werken met de standaard ica client,misschien moet je er iets anders bij installeren,heb me er verder ook niet meer in verdiept.
Kubuntu 20.04

andre.ligthart

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/15, 17:57:25 »
Helaas, geen van deze opties werken. Via Java inloggen wordt helemaal een ramp, want dat werkt niet lekker. Veel vertraging en andere ellende. De ICA client werkt toch het beste op de printer na dan.

Het moet mogelijk zijn, want in Windows lukte het (zonder al teveel aanpassingen) ook namelijk.

Iemand anders nog suggesties?

André

Offline Wasda

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/19, 18:05:49 »
Ik gebruik zelf xubuntu op mijn werk en login op citrix.
Voor de printer heb ik dit op een ander ubuntu forum gevonden en dat werkt prima.
Alleen moet ik elke morgen mijn printer connecten, heb ik er wel voor over om xubuntu te werken.

It appears that the default installation of CUPS in Ubuntu 8.04 doesn't create the "/etc/printcap" file. Found a technote on Citrix Support 'http://support.citrix.com/article/CTX110450' that references this issue and it is needed before anything can/will be mapped.

For anyone else who needs this, you just need to shutdown the CUPS printing system, edit the /etc/cups/cupsd.conf file and add 'Printcap /etc/printcap" to the file. Restart CUPS and you are good to go!

Offline profk

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/25, 11:36:55 »
Citaat van: andre.ligthart
Via Java inloggen wordt helemaal een ramp, want dat werkt niet lekker. Veel vertraging en andere ellende. De ICA client werkt toch het beste op de printer na dan.

Het moet mogelijk zijn, want in Windows lukte het (zonder al teveel aanpassingen) ook namelijk.

André
Hallo André, ik werk ook via citrix en gebruik de JAVA modus omdat ik de ICA-client niet werkend kan krijgen. Welke client gebruik jij en hoe heb je het ding geïnstallerd?
Hans