Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Moederbord flipt door Ubuntu  (gelezen 5179 keer)

Moederbord flipt door Ubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2008/09/13, 13:58:09 »
Nee, dat is niet normaal. De sticker zou ik maar heel laten. Kost je geld, alhoewel het wettelijk gezien niet mag. Je gelijk halen in deze is een duur grapje en dat weten ze daar ook.

Heb je de memory test gedraaid vanaf de Ubuntu cd?

Wat je wel zou kunnen doen is de bios resetten. je moet dan de pc 3x achter elkaar opstarten waarbij je vlak na de opstart elke keer de stroom stekker eruit trekt. Dit moet meteen als je het bios scherm ziet. Dat werkte altijd, echter het kan bij een moderne bios anders zijn.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

« Reactie #26 Gepost op: 2008/09/13, 13:59:50 »
Wat voor BIOS zit er in je PC?

Bv202

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 2008/09/13, 14:02:00 »
die memory test vanaf de Ubuntu cd, is dat gewoon memtest? Ik heb hier namelijk een cd liggen met dat programma op hoor.

Maar zo'n test duurt urenlang, dat heb ik nog niet gedaan dus. En naar mijn weten komen tikjes niet van het geheugen :(

Ik heb zo'n vermoeden dat er meerdere hardware stuk is..

Bv202

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2008/09/13, 14:05:52 »
Ik hoor van iemand anders dat het bij hem ook tikt ... dus is het echt wel abnormaal?

@Cumulus: hoe/waar zie je dat?

« Reactie #29 Gepost op: 2008/09/13, 14:21:01 »
Citaat van: cumulus007
Sowieso hoor je normaal maar één piepje, dus er is  standaard wat aan de hand met je moederbord, ook zonder Ubuntu-CD.
Citaat
Base 64K memory failure     A memory failure has occurred in the first 64K of RAM.  The RAM IC is probably bad
Schrijft de website hierboven. Doe eens een memtest? Volgens mij is je geheugen kapot.
Hier staat toch wat die website zegt. Je kunt hem ook wel korter draaien, de eerste run zou dan een fout moeten geven, je hoeft niet alle patterns te doen lijkt mij.

Edit: Dat is inderdaad memtest.
Linux User #228066

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #30 Gepost op: 2008/09/13, 17:04:12 »
Citaat van: Bv202
die memory test vanaf de Ubuntu cd, is dat gewoon memtest? Ik heb hier namelijk een cd liggen met dat programma op hoor.

Maar zo'n test duurt urenlang, dat heb ik nog niet gedaan dus. En naar mijn weten komen tikjes niet van het geheugen :(

Ik heb zo'n vermoeden dat er meerdere hardware stuk is..
Die tikjes/beepjes/whatever komen ook niet van het geheugen zelf hè... Het is je BIOS die een foutcode geeft in de vorm van tikjes/beepjes zodat je weet dat er wat fout gaat.
Als je PC niet meer normaal opstart moet je echt niet verder gaan zoeken.
En een BIOS reset doe je dus niet zoals hierboven ergens beschreven staat door de stroom er een paar keer uit te sleuren... Een BIOS-reset kan je bij 99% van de moederborden enkel doen door ofwel een jumper om te zetten of door de batterij van het moederbord te halen. In beide gevallen moet de kast dus wel open.

Eén (hele) waardevolle hint: stop met zoeken en twijfelen aan het advies dat je krijgt, neem je PC vast en ga naar Alternate. Je systeem is in garantie, dus als er wat scheelt lossen zij het kosteloos voor je op.

En NEE, Ubuntu kan niet aan de oorzaak liggen van je probleem. Windows kan zoiets trouwens ook niet veroorzaken hoor...

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

« Reactie #31 Gepost op: 2008/09/13, 17:08:52 »
@Darkstar. De bios op deze manier resetten is een noodoplossing. Er staat in de eerste post dat er een garantie sticker opzit die niet kapot mag. Verder ben ik het net je eens.
Linux User #228066

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #32 Gepost op: 2008/09/13, 18:06:23 »
Citaat van: prikkebeen2
@Darkstar. De bios op deze manier resetten is een noodoplossing. Er staat in de eerste post dat er een garantie sticker opzit die niet kapot mag. Verder ben ik het net je eens.
Ja, maar in ieder geval gaat hij zowiezo beter terug naar Alternate. Die sticker is zoals ook al vermeld werd eigenlijk wettelijk niets waard, dus als je terug gaat zou ik eigenlijk zelfs eisen dat die sticker er door hen afgehaald wordt.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °