Hallo Allemaal,
Laats had ik bij de bcc een asus eee 1000H mini-flaptopje gekocht, helemaal geweldig !
Alleen stond er windows xp op, vanwege mijn studie is dat erg handig maar zelf werk ik toch liever met ubuntu, dual-booten dus.
Nu las ik dat er een special ubuntu (ubuntu eee) voor de eee laptopjes is.
Ik helemaal blij, en omdat de eee geen cd-rom speler heeft, had ik het geboot vanaf een Sd-kaartje. Ubuntu eee geinstaleerd (niet echt wat ik wilde, maar voor tjidelijk was het wel goed, ik zou het na een weekje eraf halen en de nieuwe ubuntu erop zetten). Ik heb in de installatie wizard van ubuntu automatisch een partitie aangemaakt voor ubuntu eee en opnieuw opgestart.
Hij boot automatisch windows, maar die deet het niet meer !

(kut.....) Een schijffout verschijnt dan, en dan kan ik hem met crtl+alt+del. opnieuw opstarten, dan maar ubuntu, maar die stond er niet op ! Weer live-booten vanaf de sd-kaart en weer ubuntu proberen te instaleren.
Dat ging helemaal goed tot stap 4 van 7 dan moet je kiezen hoe groot jeje partitie van Ubuntu eee wilt hebben. als je vervolgens op verder klikt dan zegt hij dat het niet kan, dan krijg je een schijfcontrole en krijg je een schijfindelingsmenu te zien. Wat ik daar precies moet doen weet ik niet, dus ik klikte op verder en dan kreeg ik de melding dat ik geen basisbestandssysteem heb (of heb geselecteerd).
Toen heb ik hem maar geïrriteerd uitgezet en nu baal ik dus flink, nu ik alleen nog maar ubuntu eee kan live booten vanaf de sd-kaart.
Is windows nu helemaal verneukt, of kan ik het weer ongedaan maken, dat hij weer gaat werken?
En als ik alle partities verwijder, in de instal wizard van windows, en dan 2 nieuwe aan maak ( een ext3 en een swap) en dan zorg dat er nog genoeg overblijft voor ubuntu. Ben ik dan ook al mijn standaard snelkoppelingen van mijn laptop kwijt? en mijn standard software, zoals bluetooth wizard, en een progamma voor de web-cam ?
Ik hoop dat iemand mij kunt helpen !
Groeten,
Mauzer