Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Epiphany, ontbrekende onderdelen windows live account.  (gelezen 1356 keer)

Offline marco1800

• Lid
Epiphany, ontbrekende onderdelen windows live account.
« Gepost op: 2008/09/11, 15:55:22 »
Ik gebruik wel eens epiphany 2.22.2 op basis van gecko-1.9 als webbrowser. Als ik mijn windows live account wil openen dan krijg ik ook een tussenpagina met volgende melding,

Je internetbrowser upgraden
We adviseren je om je internetbrowser uit te voeren, zodat je het meeste uit Windows Live Hotmail kunt halen. Een upgrade uitvoeren duurt gewoonlijk maar een paar minuten. Kies een van de onderstaande browsers om te beginnen:

* Microsoft Internet Explorer
    * Mozilla Firefox
    * Apple Safari

Als je de upgrade nu niet wilt uitvoeren, kun je nog steeds naar Windows Live Hotmail gaan, maar sommige onderdelen werken mogelijk niet of worden niet goed weergegeven.

Uiteraard gebruik ik ook firefox, maar zit met volgende vragen. Kan ik alle ontbrekende onderdelen laten weergeven onder epiphany(gewoon omdat ik het een leuke webbrowser vind?)
Als dit niet kan, hoe kan ik dan die tussenpagina uitschakelen?
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline Mij

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/11, 16:51:36 »
Citaat van: marco1800
Ik gebruik wel eens epiphany 2.22.2 op basis van gecko-1.9 als webbrowser. Als ik mijn windows live account wil openen dan krijg ik ook een tussenpagina met volgende melding,

We adviseren je om je internetbrowser uit te voeren, zodat je het meeste uit Windows Live Hotmail kunt halen. Een upgrade uitvoeren duurt gewoonlijk maar een paar minuten. Kies een van de onderstaande browsers om te beginnen:

* Mozilla Firefox
    * Apple Safari

Als je de upgrade nu niet wilt uitvoeren, kun je nog steeds naar Windows Live Hotmail gaan, maar sommige onderdelen werken mogelijk niet of worden niet goed weergegeven.

Uiteraard gebruik ik ook firefox, maar zit met volgende vragen. Kan ik alle ontbrekende onderdelen laten weergeven onder epiphany(gewoon omdat ik het een leuke webbrowser vind?)
Als dit niet kan, hoe kan ik dan die tussenpagina uitschakelen?
Ik gebruik niet Epiphany maar volgens mij kan je door middel van
about:config
en dan in
general.useragent.override
typ je bijv
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9) Gecko/2008052912 Firefox/3.0
lukt dat?

« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/11, 16:53:35 »
Volgens mij kun je in je voorkeuren/opties van je live account instellen dat je de basic versie wilt gebruiken.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline Dave

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/11, 20:09:13 »
Gewoon negeren die handel en doorklikken.
Das een trucje van microsoft.
Verder werkt het allemaal prima in de andere browsers.

Offline marco1800

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/11, 20:21:59 »
Mijn windows live account staat op lightversie. Onder firefoxfox werkt het wel prima.
Doan, zijn dat commando's om in te typen in het terminalvenster wat je aanhaalt in post-it 2?
Ubuntu 22.04 LTS

Offline Mij

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/11, 20:33:21 »
Citaat van: marco1800
Mijn windows live account staat op lightversie. Onder firefoxfox werkt het wel prima.
Doan, zijn dat commando's om in te typen in het terminalvenster wat je aanhaalt in post-it 2?
In de adresbar van de browser zelf.
Op die manier doet hij voor alsof het een andere browser is.

Offline marco1800

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/12, 13:55:05 »
Doan, general.useragent.override kan ik niet terug vinden in de lijst enkel volgende opties,

general.useragent.extra.firefox;Firefox/3.0
general.useragent.extra.simple;
general.useragent.locale;en
general.useragent.security;U
general.useragent.vendor;
general.useragent.vendorComment;
general.useragent.vendorSub;

Welke moet ik hiervan dan nemen?
Ubuntu 22.04 LTS

Offline marco1800

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/01, 10:00:43 »
Bij firefox moet je general.useragent.vendor kiezen en en dan leegmaken(zie forum van Goldfingers en het antwoord onder post-it 6 van Joop905).

Maar wat moet je nu kiezen bij Epiphany? Zie keuzemogelijkheden hierboven?
Ubuntu 22.04 LTS

Offline marco1800

• Lid
Re: Epiphany, ontbrekende onderdelen windows live account.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/17, 13:28:26 »
Ik gebruik sinds enkele dagen Ubuntu 8.10 en gebruik ook wel eens Epiphany als webbrowser, als ik me niet vergis zelfs de standaardbrowser van gnome. Onder 8.10 zit epiphany 2.24.1 als ik deze wil gebruiken om mijn windows live account te openen krijg je volgende melding :

* Mozilla Firefox
    * Apple Safari

We zagen eerder al onder een ander topic hoe je dit kan oplossen met firefox, door namelijk about:config in te typen en dan "general.useragent.vendor"  maak deze leeg
(recht muisknop==> Aanpassen)
en Hotmail werkt weer.

Maar hoe zit dat precies bij epiphany? Als je daar general.useragent.vendor leegmaakt heeft dat geen effect.
Je kan zelfs geen bericht typen in je kader enkel in het vak aan kan je selecteren.
Weet iemand wat je precies moet doen onder about:config?
Ubuntu 22.04 LTS