Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Commando  (gelezen 844 keer)

waitcursor

• Gast
Commando
« Gepost op: 2008/09/11, 07:29:08 »
Hallo Iedereen,

Ik zou graag het volgende terminal commando toewijzen aan een bepaalde knop op mijn laptop (sony vaio FZ11E). Het commando is sudo s2both. Dit om de reden dat gewoon hibernate of suspend niet werk op mijn laptop en via dit commando wel. Ik heb dit al wel kunnen linken aan de gewone hibernate (via logout) maar lijk me leuk om dit ook aan aan toets toe te wijzen, kan iemand me helpen? (Ubuntu 8.04.1 + test KDE4.1)

mvg,

Offline siegi

• Lid
Commando
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/11, 11:34:43 »
Het zou toch mooier zijn als je gewoon op suspend kan klikken in het menu.
Dan ben je iets met deze handleiding.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=471855

waitcursor

• Gast
Commando
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/11, 12:42:29 »
Dit heb ik reeds gedaan, maar ik zit met een extra toest S en zou deze willen configureren zodat ik hier gewoon maar op moet drukken en mijn systeem naar standby gaat.
groeten en bedankt voor de hulp

Commando
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/11, 13:27:19 »
Dit is niet zo moeilijk. Ik heb het net even geprobeerd met wat programma's en het lukt.

Druk alt+f2 en typ daar gconf-editor. Zoek naar apps=>metacity=>keybinding commands. Klik met de rechtse muisknop op bijvoorbeeld command_1 en kies voor "sleutel bewerken". Bij waarde vult ge gksudo s2both in (gksudo ipv sudo zodat ge een grafisch schermpje krijgt voor uw wachtwoord).
Een plaats naar boven staat "global keybindings", zoek daar naar run_command_1 (als ge hierboven natuurlijk command_1 hebt gekozen, anders gewoon de juiste kiezen). Terug rechtse muisknop=>sleutel bewerken en bij waarde uw gewilde toetsencombinatie invullen.
Zodra ge op ok klikt zou het al moeten werken.

waitcursor

• Gast
Commando
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/12, 07:30:33 »
Bedankt ga ik deze avond proberen.