Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade vs new install  (gelezen 637 keer)

Offline Webforger

• Lid
Upgrade vs new install
« Gepost op: 2008/09/10, 20:43:32 »
O wijzen,

Ieder half jaar verschijnt een update en ik ben op zoek naar wijsheid om hiermee om te gaan. Uit het forum begrijp ik dat een nieuwe installatie het beste is. Dat betekent dat telkens opnieuw geconfigureerd moet worden en backups moeten worden teruggezet. Tamelijk bewerkelijk, tijdrovend en configuratiefouten zijn (bij mij) niet van de lucht.

Voordat 8.10 en volgende uitkomen zou ik graag voorbereid willen zijn. Mijn parkje is volledig vmware en ik zit te denken aan:

- reservekopieen van relevante configbestanden (lamp bestanden etc);
- www map naar een aparte schijf;
- home map naar een aparte schijf.

Hoe pakken jullie het upgradefeest aan?

Offline 3rwin

• Lid
Upgrade vs new install
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/10, 20:50:40 »
Ik begrijp dat u een server installatie heeft? Dan zou ik alleen upgrade van LTS naar LTS versie.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Upgrade vs new install
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/10, 20:56:58 »
Citaat van: 3rwin
Ik begrijp dat u een server installatie heeft? Dan zou ik alleen upgrade van LTS naar LTS versie.
Absoluut!

Sterker nog: bij de server-versie zou ik pas aan opwaarderen denken, wanneer het einde in zicht is van de ondersteuning met veiligheidsupdates. Voor 8.04 is dat bij *de server-editie* april 2013.

Voor de desktop-versie, als die goed draait op je harde waren, zou ik pas overstappen een paar maanden na het uitbrengen van de volgende LTS-editie, in 2010.

Offline Webforger

• Lid
Upgrade vs new install
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/10, 21:50:15 »
O gelukkig het valt reuze mee. Nu heb ik nog tijd genoeg voor het goed plannen en organiseren van een server upgrade. Eerst maar eens beginnen met bestuderen van het LTS beleid.

Bedankt voor de reacties!