Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Database  (gelezen 1509 keer)

patat8020

• Gast
Database
« Gepost op: 2006/09/02, 14:21:15 »
Ik ben een gezelschapsspellen verzamerlaar en speler.  Heb een database gemaakt in OOo, maar krijg die niet meer open sinds ik de stap naar (K)Ubuntu heb gezet.
Op mijn laptop (nog altijd windows) gaat die wel nog open.  
Die database bevat ook wat foto's.  Het werkt niet vlot meer.
Iemand een alternatief om mijn collectie verder bij te houden?

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
Database
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/02, 14:23:01 »
Sla het op in een lagere versie met win en breng het dan over en bewerk het met OO?

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Database
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/02, 14:23:20 »
Krijg je een bepaalde foutmelding ofzo? Dit zou moeten werken in OOo Base als de database gemaakt is in OOo Base.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

patat8020

• Gast
Database
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/05, 18:50:20 »
Yep.  Ik denk dat dit te maken heeft met de foto's die ik eraan heb toegevoegd.  DB is nog niet zo groot (zo'n 250 records) maar ik denk dat de foto's spelbreker zijn.
Vreemd dat hetzelfde bestand met OOo onder windows wel opengaat, maar zeer traag.
Zoek een alternatief.  Misschien een link invoegen in DB naar de foto, alleen vind ik niet hoe dit moet in OOo.
Iemand weet van een ander, gebruiksvriendelijk DB om mijn collectie bij te houden?

the-linux-guy

• Gast
Database
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/05, 20:55:57 »
Probeer eens Tellico, dat is een vrij goede collectie-database-beheersysteem (wat een woord :) ) met vele mogelijkheden en weinig problemen met foto's.  Het is wel een echt KDE programma, maar dat mag onder Gnome geen echt probleem zijn. Tellico's website vindt je terug op http://www.periapsis.org/tellico/ maar je vindt er via synaptic ook een deb file voor Dapper van, hoor...

patat8020

• Gast
Database
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/06, 18:39:47 »
Tellico ziet er leuk uit.  Bedankt,
Sprijtig dat ik het vanuit OOo niet kan importeren, maar je kan nu eenmaal niet alles willen.
Heel erg bedankt voor de tip!