Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Volumeknop verandert meerdere volumes (Thinkpad T60)  (gelezen 492 keer)

Ailurus

• Gast
Volumeknop verandert meerdere volumes (Thinkpad T60)
« Gepost op: 2008/09/07, 23:02:46 »
Hallo,

ik heb een probleem met de volumeknoppen op mijn laptop. Als ik ze gebruik, verandert het mastervolume en het volume van de laptop zelf (dit laatste klinkt wat verwarrend, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel).
Ik heb via synaptic tpb gedownload, wat een brede blauwe volumebalk in m'n scherm opleverde (die overigens nu weer weg is...), onder de smalle oranje van Ubuntu.

Wat ik dus zou willen is dat de volumeknop alleen het volume van m'n laptop aan zou passen, en NIET het master volume of PCM volume, de bedoeling daarvan is toch juist dat je het handmatig kan aanpassen? Zoals ik het hier beschrijf heeft het ook altijd in XP gewerkt.

Waarom is dit een probleem? Bij een druk op volume+ neemt het volume exponentieel toe, zodat het geluid van vrij zacht al meteen erg hard is. Nu moet ik elke keer eerst het PCM geluid zachter zetten, en dan de knoppen gebruiken.
Via Syteem->Voorkeuren->Geluid heb ik al "niks" geselecteerd bij de "Standaard Mixerschuiven", maar het mastervolume blijft veranderen.

Enig idee hoe ik dit kan aanpassen?