Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Koverartist  (gelezen 9204 keer)

Koverartist
« Gepost op: 2008/09/07, 16:55:12 »
Ik heb middels Synaptic Pakketbeheer dit programma gedownload. Echter daarna kan ik het nergens meer terugvinden. Terwijl andere programma's die ik op deze manier "binnenhaal" wel ergens onder Toepassingen zijn ondergebracht. Als ik bij Toepassingen --> Installeren/Verwijderen ga zoeken bij "alleen geinstalleerde toepassingen", kom ik het programma ook nergens tegen.
Ik had al wel de tip gekregen om het op deze manier te openen: Terminaalvenster openen en sudo koverartist
Dan gaat ie open.
Maar dan werkt het programma niet naar behoren.

Koverartist
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/07, 17:07:47 »
U kunt ook ALT+F2 doen en dan koverartist typen. Misschien werkt dat beter? Als dat werkt, dan kunt u dmv een rechtermuisklik op Toepassingen en te kiezen voor Menu´s bewerken koverartist toevoegen aan het menu.

Offline kihid

• Lid
Koverartist
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/07, 19:42:10 »
Metal Henkie,

gewoon even een starter maken voor Koverartist > Systeem > Voorkeuren > Hoofdmenu > Linkerkolom Grafisch selecteren > Rechts Nieuw Item > Type :Toepassing >
Naam: Koverartist > Opdrachtregel: koverartist > sluiten knopje > vinkje bij koverartist zetten > klaar
OS: Lubuntu 25.10 64 bit  Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Koverartist
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/29, 15:36:59 »
Gedaan en gelukt. Echter als ik het programma open krijg ik allerlei foutmelding voordat het uiteindelijk scherm opent. En vervolgens reageert het programma niet juist als ik ermee wel gaan werken.
Ik zal de details van de meldingen z.s.m hier plaatsen; hopende op een oplossing.

Koverartist
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/01, 15:13:29 »
Citaat van: femke98
Dat heb ik dus ook gehad en niemand had hier een oplossing voor.
Nu gebruik ik Easy cover print onder Wine. Werkt perfect!
Da's jammer. Het enigste programma dat onder Linux moet werken, maar het niet doet. Dan verwijder ik het maar weer van de PC. Ik heb eigenlijk weinig zin om dingen onder Wine te gaan doen. Maar als het niet anders kan.......... Ik wil toch CD en DVD hoezen kunnen maken.
Dat was het fraaie van Linux 8; daar zat het erbij. Bij Linux 3 dus weer niet. Hopelijk wordt er dan misschien nog een keer een goed werkend programma voor Ubuntu gerealiseerd.

Koverartist
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/01, 18:02:52 »
Linux 8? Linux 3? wat bedoel je daar mee :p Linux is slechts een kernel...

Koverartist
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/01, 20:44:17 »
Nou er is wel een Linux 2, wordt (werd?) op de EEE PC bij Bart Smit geleverd ;)

Koverartist
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/01, 22:26:56 »
Citaat van: cumulus007
Femke98 ik ben ook nieuwschierig, openbaar het geheim. ;)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Koverartist
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/02, 20:24:28 »
Citaat van: arie
Citaat van: Vistaus
Nou er is wel een Linux 2, wordt (werd?) op de EEE PC bij Bart Smit geleverd ;)
volgens mij wordt de EeePC alleen maar met Xandros geleverd. en windows maar dat is geen Linux
Nee hoor, er is er ook 1 met Linux 2.65

Offline kamelot

• Lid
Koverartist
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/02, 21:27:45 »
Ik heb ook eens koverartist geinstalleerd ik krijg geen foutmelding als ik koverartist in de terminal intype .
Misschien is helemaal er af gooien via synaptic : Markeren voor volledig verwijderen .
En daarna is proberen opnieuw te installeren .
Als je hem gewoon opstart via de terminal krijg je dan ook fout meldingen ?
Probeer het is een zoek is op google naar de foutmelding die hij geeft .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Koverartist
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/04, 16:00:24 »
Citaat van: kamelot
Ik heb ook eens koverartist geinstalleerd ik krijg geen foutmelding als ik koverartist in de terminal intype .
Misschien is helemaal er af gooien via synaptic : Markeren voor volledig verwijderen .
En daarna is proberen opnieuw te installeren .
Als je hem gewoon opstart via de terminal krijg je dan ook fout meldingen ?
Probeer het is een zoek is op google naar de foutmelding die hij geeft .
Ik heb dat ook gedaan: eraf en weer erop. Echter ik blijf problemen houden. Ik heb het programma inmiddels maar weer verwijderd. Ik zal het van de week nog eens installeren en dan de eventuele foutmeldingen noteren.
En ik bedoelde Nero 8 en Nero 3.........dus geen Linux. Excuses.

Koverartist
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/04, 20:35:47 »
Gewoon Easy Cover Print onder Wine gebruiken voor het printen van covers, zoals eerder aan gegeven ;) Er is niks wat niet werkt in Easy Cover Print onder Wine.

Koverartist
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/05, 13:45:15 »
Gewoon Easy Cover Print onder Wine gebruiken voor het printen van covers, zoals eerder aan gegeven ;) Er is niks wat niet werkt in Easy Cover Print onder Wine.
Ik heb inmiddels Wine toch maar geinstalleerd. Ga dus inderdaad Easy Cover Print maar eens proberen. Waar kan ik dit programma downloaden?

Koverartist
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/05, 15:19:00 »
Citaat van: femke98
Citaat van: Gijsbert
Citaat van: cumulus007
Femke98 ik ben ook nieuwschierig, openbaar het geheim. ;)

Met vriendelijke groet,

Gijs
Hu? Ik weet van niets hoor, ik heb dat niet gezegd, ik begreep het zel fook niet wat Metal Henkie bedoelde.

Dus aan Metal Henkie zal je deze vraag moeten stellen!
Foutje in de regie, Metal Henkie wat bedoel je er mee?

Met vriendelijke groet,

Gijs

Koverartist
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/06, 14:18:48 »
Zie hierboven; bericht #16.

Koverartist
« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/07, 11:59:06 »
Is het gelukt Easy Cover Print? En hoe bevalt het?

Koverartist
« Reactie #17 Gepost op: 2008/10/08, 14:08:18 »
Is het gelukt Easy Cover Print? En hoe bevalt het?
Heb het inderdaad onder Wine geinstalleerd. Ik mis echter het maken/afdrukken van CD labels. Dus ik ga toch op zoek naar iets anders.

Offline WardB

• Lid
Koverartist
« Reactie #18 Gepost op: 2008/10/08, 14:24:15 »
je kunt ook gewoon nero cover designer gebruiken. Geef je licentie in van je windows Nero. Die werkt over het algemeen.

Misschien is het ook gratis. Op http://www.filehippo.com/ staat veel Freeware en van dat soort programma's.

succes

Koverartist
« Reactie #19 Gepost op: 2008/10/08, 16:41:29 »
@Metal Henkie: Het afdrukken van CD-labels doet ie gewoon, het maken echter niet.

Offline kriekske

• Lid
Koverartist
« Reactie #20 Gepost op: 2008/10/08, 16:45:44 »
Gisteren Koverartist geïnstalleerd en bij mij werkt het perfect.

Koverartist
« Reactie #21 Gepost op: 2008/10/08, 17:33:42 »
Citaat van: Metal Henkie
Zie hierboven; bericht #16.
Ook weer opgelost. Easy Cover print is inderdaad een simpel programma voor alleen de covers. Als je een Windows programma weet kan je het altijd proberen onder Wine.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Koverartist
« Reactie #22 Gepost op: 2008/10/09, 15:14:56 »
@Metal Henkie: Het afdrukken van CD-labels doet ie gewoon, het maken echter niet.
En daar gaat het mij eigenlijk om. Ik maak altijd zelf hoezen en labels. Ik deed dit voorheen met Nero 8. Maar Nero Linux 3 heeft deze mogelijkheid niet. Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief. Ik dacht dat Nero Cover Designer onderdeel was van Nero 8 en dus niet los te gebruiken was?
Mocht het echt niet lukken, dan heb ik nog een laptop met Windows XP. Maar ik wil natuurlijk het liefst alles onder Ubuntu (gaan) doen.

Koverartist
« Reactie #23 Gepost op: 2008/10/09, 20:44:01 »
Ik maak (als ik al zelf hoesjes maak) hoesjes in The Gimp. The Gimp is helemaal niet zo moeilijk als het eruit ziet :)

Koverartist
« Reactie #24 Gepost op: 2008/10/10, 14:04:41 »
Okie dokie, bedankt voor de tips. Ik ga (zodra ik wat meer tijd heb) nog wel eens op mijn gemakkie "rommelen" en kijken wat voor mij het interessantste is.