Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Downgraden firmware Senao NL-2511cd/  (gelezen 1250 keer)

Dementor

  • Gast
Downgraden firmware Senao NL-2511cd/
« Gepost op: 2008/09/04, 12:21:51 »
Ik zou graag de firmware van dit kaartje willen DOWNgraden van 1.8.0. naar 1.7.4.

Nu las ik dat het downgraden van een firmware niet zou mogen???

Waarom is dat? Het schijnt dat die 1.7.4. het stabielste is en die zou ik dus graag er toch op willen hebben.

Hoe kan ik dit doen? Want met de normale winupdate lukt het downgraden niet.

Downgraden firmware Senao NL-2511cd/
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/04, 16:22:23 »
Snap de vraag niet,bedoel je dat je firmware versie 1.7.4 via winupdates naar binnen haalt en dan probeert te downgraden?Daar heb je onder ubuntu toch niets aan?Of draai je dit kaartje onder windows?

zie dat je meerdere topics over dit kaartje open hebt staan,graag alles in 1 topic,komt mij een beetje rommelig over.
Kubuntu 20.04

Downgraden firmware Senao NL-2511cd/
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/04, 16:32:06 »
Misscheen kan je hier nog wat nuttige zaken vinden:
http://backtrack.offensive-security.com/index.php/HCL:Wireless#Senao_NL-2511CD_PLUS_EXT2

en hier

http://linux.junsun.net/intersil-prism/

Voor die laats link geld:
Citaat
All you need to do is downgrade the firmware to fix this. See linux.junsun.net intersil-prism. However, this breaks WDS because you have to downgrade to before 1.4.7. Tom Sharples
Downgraden moet dus kunnen:
http://seattlewireless.net/SenaoCard
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Dementor

  • Gast
Downgraden firmware Senao NL-2511cd/
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/04, 19:30:04 »
Ik heb die sites al gezien, maar het is me niet duidelijk hoe ze precies de downgrade uitvoeren.
Want met winupdate kan dat niet.

En dellkubuntu, Winupdate is een programma onder windows om de firmware van de senao te upgraden, echter het downgraden lukte niet, vandaar de vraag. Ik gebruik nu alleen nog maar Ubuntu. Windows is bijna helemaal history!

En ik had inderdaad meerdere topics geopend, maar dacht dat voor ieder apart onderwerp ook een apart topic gebruikt kon worden.

Ik zal me beperken voortaan ;)

Downgraden firmware Senao NL-2511cd/
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/04, 23:13:11 »
@dementor,dacht al dat het een windows programma was om de firmware te veranderen,alleen is me het dan niet duidelijk hoe dit dan onder linux werkt,d.w.z werkt de firmware die je er onder windows inbrengt dan ook onder linux?
Was trouwens niet als kritiek bedoelt dat van die meerdere topics,maar ik snapte er eerlijk gezegd niet veel meer van,voor aparte onderwerpen mag idd een nieuw topic geopend worden ;)
Kubuntu 20.04

Dementor

  • Gast
Downgraden firmware Senao NL-2511cd/
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/05, 08:50:20 »
Euhm, ik dacht dat firmware universeel was?

Ik snap nog niet precies hoe je de firmware via linux erop zet, is allemaal wat ingewikkelder (voor een leek) maar misschien dat het downgraden dan wel lukt.