Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nederlandse taalmodule voor Firefox installeren  (gelezen 6319 keer)

Nederlandse taalmodule voor Firefox installeren
« Gepost op: 2008/09/03, 20:13:13 »
Hier draaien we Ubuntu 8.04
Firefox is standaard in het Engels. Mijn vriendin heeft dat wel het liefst in het Nederlands.
Synaptic heeft een 'regionpackage' voor onze taal, maar die werkt niet (al geprobeerd).
Wat moeten we doen om Firefox in het Nederlands te zetten?

Veel dank bij voorbaat :)

Offline joop905

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/03, 20:20:26 »
Welkom
kijk eens in firefox zelf extra---add ons---talen staat dan Xulrunner (nl) en Firefix (nl) ingeschakeld?

GrJ.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/03, 20:31:57 »
Citaat van: Starterke
Hier draaien we Ubuntu 8.04
Firefox is standaard in het Engels. Mijn vriendin heeft dat wel het liefst in het Nederlands.
Synaptic heeft een 'regionpackage' voor onze taal, maar die werkt niet (al geprobeerd).
Wat moeten we doen om Firefox in het Nederlands te zetten?

Veel dank bij voorbaat :)
Kijk hier eens:
http://computertip.googlepages.com/veelgesteldevrageninubuntu
(nummer 9)

« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/03, 20:34:47 »
Dag Joop, bedankt voor je snelle antwoord.
Hier zie ik enkel Xulrunner (en-GB) staan.
Ik zal eens op de pagina van Firefox gaan kijken of er ook een nl. tussen staat.

Offline joop905

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/03, 20:38:20 »
probeer dit eens
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: mozilla-firefox-locale-nl-nl
aanvinken en druk op knop Toepassen
en dan firefox zelf extra---add ons---talen staat dan Xulrunner (nl) en Firefix (nl) ingeschakeld?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/03, 20:42:06 »
@joop905: de vraagsteller hoeft alleen maar even alle Nederlandse taalpakketten voor Ubuntu binnen te halen, dan wordt Firefox vanzelf Nederlands. Gewoon de tip toepassen die ik in mijn eerdere post gaf.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/03, 20:42:29 »
Pjotr, ook bedankt, maar Ubuntu staat reeds in het Nederlands of moeten er nog extra taalpakketen binnengehaald worden?

Ben al gaan zoeken op de site van Firefox, niks dus. Enkel een dictionary, geen languagepack.
In Synaptic heb ik ondertussen ook al gezien dat die voor een oudere versie van Firefox is.
We hebben een volledige nieuwe Nederlandstalige versie van FF gedownload, maar ik weet niet hoe ik dat moet installeren.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/03, 20:44:11 »
Citaat van: Starterke
We hebben een volledige nieuwe Nederlandstalige versie van FF gedownload, maar ik weet niet hoe ik dat moet installeren.
Een volledig nieuwe FF gedownload? Handmatig? Ik weet niet wat je bedoeling is, maar dit raad ik zeer af. Heel onverstandig.

--toevoeging--
Je wil inderdaad extra taalpakketten hebben. Zie de tip die ik je gaf. Zeker Ubuntu geïnstalleerd zonder internetverbinding?  :-)

« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/03, 20:49:45 »
@Pjotr,  ik heb het door, ik denk dat je tip me verder zal helpen. De taalpaketten waren idd. nog niet volledig binnen.
Ik laat nog weten als het in orde gekomen is.

« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/03, 21:17:01 »
En voila, het is gelukt. FF draait in het Nederlands. We hadden wel al updates binnengehaald na de installatie van Ubuntu, maar ik wist niet dat de taalpaketten hier niet mee inzaten.

Heel fel bedankt allemaal!