dus je moet al alle mazzel van de wereld hebben wil je een image zetten op een partitie/schijf van een andere pc die exact even groot is als waarvan ie gemaakt is.
ter info: het zijn tien identieke configuraties
Ik ben te weinig bekend met Ubuntu om te weten of het daarin anders werkt, maar onder Windows is het onmogelijk om een image die je, met bijvoorbeeld Ghost, hebt gemaakt, terug te zetten op een andere harde schijf. Omdat in die image niet alleen de programma's zijn meegenomen, maar ook onzichtbare dingen zoals de exacte grootte van de partitie of harde schijf waarvan die image is gemaakt.
Stel dat je (onder Windows, dus) een nieuwe harde schijf in je pc zet en daarop i.p.v. een hele nieuwe Windows-installatie met alle programma's die je gebruikt plus alle instellingen die je in die programma's moet maken, om tijd te besparen de image terugzet die je maakte toen de oude harde schijf er nog in zat....... dat wil niet. Ook al lijkt het alsof de nieuwe partitie/harde schijf en de oude precies even groot zijn, het programma waarmee je die image maakte ziet dat ene bitje dat ze verschillen.
Dat is onder Windows zo, geen idee of het onder Linux ook zo is. Ik denk dat het maken van een cd of dvd met daarop Ubuntu plus een aantal programma's het punt niet zal zijn, je installeert Ubuntu of Windows immers ook vanaf zo'n schijfje, maar dat is toch iets anders dan een image.
Gelukkig zijn er op dit forum zat Linux-experts die het veel en veel beter weten dan ik........... zei de Linux-leek