Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: outlook bestanden importeren in evolution mail.  (gelezen 3981 keer)

Offline frank5

• Lid
    • www.eforyou.nl
outlook bestanden importeren in evolution mail.
« Gepost op: 2008/08/31, 16:38:18 »
ik heb ubuntu geinstalleerd voor mijn vader op zijn laptop nu heeft hij deze bestanden gebackupped uit windows.

archive.pst - daar staan de mailtjes in die uit outlook kwamen
en
een addressen bestand dat ook een .pst file is hoe kan ik deze omzetten om te gebruiken met evo mail.
system specs: thuisserver
pentium IV 3Ghz, 1,5GB DDR2 @ 667mhz, 3,25TB

« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/31, 17:08:45 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline frank5

• Lid
    • www.eforyou.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/31, 18:43:14 »
thanks, ga even kijken.
system specs: thuisserver
pentium IV 3Ghz, 1,5GB DDR2 @ 667mhz, 3,25TB

Offline HP

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/01, 13:18:53 »
Wat in die (verouderde) link genoemd wordt is de methode om het via netscape mail te doen, oftewel, thunderbird. Ik kan me herinneren dat ik het ooit ook zo heb gedaan, dus: Windows, outlook --> windows, thunderbird --> linux, evolution. Echter vooral de bewaarmappen met mail zijn tamelijk lelijk overgekomen en niet meer aan te passen in evolution. Er moet een beter manier zijn.

Als ik zoek met http://www.google.nl/search?q=outlook.pst+evolution kom ik deze link als eerste tegen
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=53138
Begin daar maar eens.......
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/01, 15:32:50 »
Iderdaad een wat verouderde link HP, zover ik terug kan vinden is de stap met Thunderbird steeds nodig. Of je gebruikt Thunderbird ook onder Linux of als je toch Evolution wilt gebruiken deze link ook al veroudert(2005) http://www.neotek.hu/en/o2e_en.html in de tar staan allerlei programma's die je nodig hebt en een manual hoe het te gebruiken.
Als iemand een betere methode/link weet, graag. Deze vraag over overzetten is al meer gesteld of wordt gesteld en een goede link of beschrijving kan dan opgenomen worden in de documentatie, lijkt mij.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/01, 15:57:27 »
Het is en blijft een rommeltje, mede door de gesloten formaten van MS. Ik heb mijn oude mail in Thunderbird staan en werk met Evolution. Als ik iets uit mijn 'archief' moet hebben gebruik ik de zoekfuncie, maar dat zal niet voor iedereen een optie zijn.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/01, 21:40:49 »
Van als je je mail in Thunderbird hebt, kan je die gemakkelijk overzetten naar Evolution eenvoudig door kopiëren: beide programmas gebruiken namelijk hetzelfde bestandsformaat.

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/02, 18:39:00 »
Wat ik ooit eens had gedaan:

in windows:

exporteren van outlook naar thunderbird. Toen exportbestandje vanuit  thunderbird gemaakt en op een memoriestick. Toen deze in Ubuntu geïmporteerd in thunderbird. vervolgens vanuit thunderbird geïmporteerd in evolution. Als je de thunderbird stap overslaat, doet ie het niet, dan wordt alles gescrambled geopend.

Offline plek

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/02, 23:57:54 »
BertvdP schreef in topic 22377 #5 "Een mailbox overzetten, compleet met alle mappen, gaat het makkelijkst als je toegang hebt tot een IMAP-server. Maak in Outlook een IMAP-account aan op die server, kopieer daar alles heen, en doe vice versa in je nieuwe installatie. Sommige internetproviders ondersteunen IMAP zonder daar veel ruchtbaarheid aan te geven.
Een adresboek kun je meestal wel ex- en importeren via een CSV bestand, al gaat dat niet altijd vlekkeloos."
Ik heb dit advies enkele weken geleden opgevolgd en dat is goed gegaan. Een paar opmerkingen daarbij.
1. Het gebruikelijke Outlookaccount werkt vlg POP3, je e-mail komt daarbij fysiek op je PC. Bij IMAP blijft je e-mail fysiek op de server van je provider staan.
2. Als je in Outlook een IMAP-account als standaard account aanmaakt, je POP3-mappen naar de IMAP-map PostvakIn kopieert en vervolgens op de site van je provider je e-mail bekijkt, dan zie je daar al die POP3-mappen incl berichten terug als IMAP-mappen (je e-mails worden dus echt geupload).
3. Na het uitvoeren van stap 2 had ik dus al mijn POP3-mappen van Outlook incl inhoud op de server van mijn provider staan als submappen van de IMAP-map PostvakIn .
4. Vervolgens heb ik in Evolution dezelfde mappenstructuur gemaakt als die van de POP3-mappen in Outlook.
5. Daarna heb ik achtereenvolgens:
- op de site van mijn provider de berichten van een submap van de IMAP-map PostvakIn gekopieerd naar de IMAP-map PostvakIn
- in Evolution e-mail binnengehaald (dat waren dus alle berichten van die ene specifieke map)
- in Evolution deze e-mails van PostvakIn gesleept naar de map waar de berichten in thuis hoorden (PostvakIn is dan weer leeg)
- op de site van mijn provider de IMAP-map PostvakIn geleegd en de volgende map volgens de streepjes in dit punt verwerkt.

Is bewerkelijk, maar ik heb op deze manier mijn e-mail in Evolution exact gekregen als die in Outlook was. Enige nadeel: Evolution beschouwt al die binnengehaalde e-mail als ongelezen. Niet echt ernstig vind ik.
Het adresboek heb ik overgezet als CSV-bestand (exporteren vanuit Outlook, importeren in Evolution). Gaat inderdaad niet vlekkeloos; na het importeren moest ik bij veel contacten de inhoud van velden verplaatsen, maar dat vond ik geen probleem (was ieg een stuk makkelijker dan alles opnieuw moeten inkloppen).

Een heel verhaal! Ik hoop dat het duidelijk is en dat je er iets aan hebt. Succes.

Gr, Peter (dualboot Windows XP, Ubuntu 7.10)

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/03, 12:36:15 »
Zo moeilijk hoeft het niet.
Kort uitgelegd:

1) In Windows van Outlook naar Thunderbird
2) Thunderbird overzetten naar Ubuntu (check mijn blog voor een exacte how-to: http://linuxallday.homelinux.org/?p=4)
3) In Ubuntu van Thunderbird naar Evolution

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/03, 12:45:46 »
Slechts ter informatie en/of aanvulling:

Met Outlook Express wat meer mensen gebruiken, heb ik de IMAP truck niet kunnen vinden.
Wat ik wel vond is het progje DbxConv.exe en een klein testje gedaan.
Werkt helaas alleen in XP en als je de mapstructuur wilt houden moet je map voor map omzetten. Ook bewerkelijk dus.
Zonder parameters zijn ook hier alle mails ongelezen.
Leer begrijpend lezen en geef antwoord op de vraag die gesteld wordt

Offline plek

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/03, 21:25:51 »
@DarkStar: zo moeilijk was het ook niet. Kort uitgelegd (zie het advies van BertvdP aan het begin van mijn post):

1) Maak in Outlook een IMAP-account als standaardaccount aan
2) Kopieer daar al je e-mail heen
3) Maak in Evolution een POP3-account als standaardaccount aan
4) Haal daar al je e-mail binnen

Mijn post is een verslagje van mijn werkwijze en ervaringen bij het doorlopen van deze vier stappen: hoe ben ik daar in de uitvoering mee omgegaan en wat leverde dat op. Dat leek me een zinvolle aanvulling op het 'stappenplan'.