Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gebruik video-programma (youtube) in ubuntu  (gelezen 3618 keer)

gebruik video-programma (youtube) in ubuntu
« Gepost op: 2008/08/30, 16:35:16 »
ongetwijfeld oude koek deze vraag, maar bweet geen antwoord te vinden:

ik had altijd ik denk oer ongeluk in Totem ook YouTube als ik dat wilde of een ander soortgelijk programma.

op dit moemnt ben ik niet in staat ondanks de installatie van diverse video-streamsoftware via oa Synaptic om de videoś te bekijken.

graag advies,

hans minekus

« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/30, 17:08:08 »
beste mensen,

was wat aan het experimenteren met Totem, drukte op eigenschappen en zie tot mijn verbazing youtube staan
daarna was het eenvoudig.
probleem dus opgelost

hans

Offline HP

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/30, 17:10:33 »
Heb je Ubuntu draaien en gebruik je Firefox 3.0 om Youtube te bekijken? Zou goed moeten gaan rechtstreeks in je browser. Je kunt overwegen om de mediaplayer connectivity plugin in FF toe te voegen, dan kun je kiezen wat voor programma geopend wordt voor een bepaald soort stream.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/30, 21:48:47 »
dank je voor de reactie
heb dat al gedaan, maar het werkt nog steeds niet, oh, ja, ik gebruik firefoxen heb de plugin geladen en geinstalleerd conform het voorschrift.
ook andere programmaś a la youtube werken niet goed

hans

Offline HP

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/31, 00:17:28 »
hm maar het was toch al opgelost?
Beschouw wat ik ongeveer tegelijkertijd plaatste, als een andere mogelijkheid om met streaming om te gaan. Er zijn zoveel mogelijkheden.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/31, 09:14:58 »
dank je, nee het is niet opgelost, krijg wel via Totem YouTube aan de gang.
Andere zoals Viddler en bijvoorbeeld Dailymotion werken niet.

Dus graag support

Hans

« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/31, 10:48:50 »
nog even

overigens krijg ik ook constant de opmerking te zien over het feit dat flash 9 niet geinstalleerd zou zijn.
heb dat wel gedaan voor zover ik er verstand van heb.
hans

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/31, 11:01:46 »
Je probleem is raar en niet reproduceerbaar bij anderen. Vandaar het volgende advies.

Je bent pas met Ubuntu begonnen. Dan maak je een hoop fouten, want dat hoort erbij, in het begin. Ik heb in het begin ook heel wat afgeknoeid en geprutst....

Van al dat knoeien en prutsen wordt Ubuntu natuurlijk niet gezonder. Overweeg eens om Ubuntu opnieuw, schoon, te installeren. Met de kennis die je inmiddels hebt, is dat zo gebeurd: inclusief de nazorg achteraf, ben je in een paar uur klaar. En dan heb je een zuiver systeem, dat goed draait, zonder problemen.

Groet, Pjotr.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/31, 15:07:14 »
dank je pjotr
moet wel even bekijken hoe ik alles behoudt aan info.
maar je hebt wel gelijk

hans

« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/31, 15:08:16 »
oh, dom, dom, zonder t natuurlijk - behoud

« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/31, 17:28:15 »
Citaat van: pjotr123
Je probleem is raar en niet reproduceerbaar bij anderen. Vandaar het volgende advies.

Je bent pas met Ubuntu begonnen. Dan maak je een hoop fouten, want dat hoort erbij, in het begin. Ik heb in het begin ook heel wat afgeknoeid en geprutst....

Van al dat knoeien en prutsen wordt Ubuntu natuurlijk niet gezonder. Overweeg eens om Ubuntu opnieuw, schoon, te installeren. Met de kennis die je inmiddels hebt, is dat zo gebeurd: inclusief de nazorg achteraf, ben je in een paar uur klaar. En dan heb je een zuiver systeem, dat goed draait, zonder problemen.

Groet, Pjotr.
Dag Pjotr,

Na wat gerommel er in geslaagd om een schone installatie te maken.
Ik zou echter sommige mensen ook wel willen informeren waar ze dat kunnen vinden.
Heb je enig idee?
Graag een site , indien mogelijk.

Hans

« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/31, 17:29:28 »
Allen hartelijk bedankt.
Heb uiteindelijk een nieuwe Ubuntu geinstalleerd.
Dank,

Hans

« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/31, 17:44:31 »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/31, 18:42:04 »
dank je prosper,
maar het ligt misschien aan mij maar een schone ¨re-install¨ met behoud van de betsaanmde documenten e.d. kan ik helaas niet vinden.
Wijs me even waar het staat, ik zou het erg op prijs stellen.
Ook omdat ik soms op het senioren net vragen krijg over Ubuntu.

Hans

Offline HP

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/31, 18:42:48 »
Citaat van: dutch1
Graag een site , indien mogelijk.
Raad ze dit forum aan zou ik zeggen.... :-)

Geen id of ze het allemaal nog doen eigenlijk , maar dit stond in mijn bookmarks:
http://ubuntuguide.org/wiki/Dapper
https://help.ubuntu.com
http://www.ubuntulinux.org/
https://wiki.ubuntu.com/UserDocumentation
https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie
http://ubuntu-forums.nl
--

« Reactie #15 Gepost op: 2008/09/01, 19:50:06 »
dag allemaal,
allereerst bedankt iedereen wederom voor alle antwoorden.

inmiddels ubuntu opnieuw geinstalleerd.
Ik zal we iets fout doen.

Alleen al bij het gebruik van .gz en/of .gaz - files lukt het mij niet. Is mijn schuld en ben me daar ook van bewust.
Denk dus dat ik bij het installeren van b.v. mijn logitech webcam gewoon dezlefde fouten maak.

echter blijf hetzelfde probleem houden met de start van de webcam en dus de video op diverse video-chat programmaś
zoals: VZO_Chat.com  - NuLive.nl - Solomio.nl.
Ik gebruik deze programma eigenlijk nooit, maar als vingeroefening ( niet die dus) om de webcam aan de gang te krijgen leek het mij een goed idee.

is jammer,

blijf echter verder met enthousiasme Ubuntu gebruiken.!!!!

Hans