Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ISO en map VIDEO_TS afspelen met VLC lukt niet goed  (gelezen 7209 keer)

Offline Schredders

• Lid
  • Steunpunt: Nee
ISO en map VIDEO_TS afspelen met VLC lukt niet goed
« Gepost op: 2008/08/29, 17:27:36 »
Beste forumleden,

Ik ben vandaag op een computer bij mijn TV overgegaan op 8.04. (Ik had daarvoor 7.10) Ik kon altijd speelfilms in mapjes VIDEO_TS en ISO bestanden afspelen door ze met VLC te opnenen. Ik kreeg dan gewoon het menu van de betreffende speelfilm te zien en dan klikken op play etc.

Nu ik over ben en ik open de map of iso met VLC krijg ik weliswaar het menu van de betreffende speelfilm te zien, maar de items zoals subtitles of play zijn niet meer aanklikbaar.

Het probleem is hopelijk makkelijk oplosbaar, maar ik weet niet hoe. Ik heb wel alle stappen die nodig waren voor multimedia gezet zoals ze door Pjotr zijn opgenoteerd. Moet ik meer doen?

De DVD bestanden staan op externe schijven, maar dat zal niet echt een probleem zijn, althans, dat was het nooit. Graag hoop ik van een van jullie een suggestie voor de oplossing van dit probleempje te krijgen.

Groet

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/30, 00:06:48 »
Heb je al een ander player geprobeerd zoals bijv. MPlayer? Heb je dan het zelfde probleem?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Donderbokje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/30, 02:23:37 »
Map video_ts klik ik altijd rechts op, en vervolgens opnenen met vlc.
Dan krijg je inderdaad meestal een menu te zien, dan klik ik altijd op die 2 driehoekjes met dat streepje ernaast (next playlist item) tot de film begint.
Meestal is dat een keer of 3 √° 4 klikken.
Als je dan zodra de film begint bovenin vlc op video klikt kun je alle beschibare ondertitels aanvinken.

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/30, 12:00:28 »
Muis op film houden(die op dat moment speelt), dan rechter toets om instellingen te wijzigen, zoals subtitles, sound, menu.
Indien dit is wat je zoekt.

Offline Schredders

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/02, 17:31:47 »
Beste forumleden,

Inmiddels heb ik een totaal nieuwe installatie gedaan en nu kan ik in ieder geval volgens de raadgevingen die hier boven staan mijn videobestanden van mijn verzameling bekijken. De menu's werken nog niet, maar dat is iets waar mee te leven valt.
Ik hoop dat een en ander wat makkelijker zal zijn in 8.10. Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor de aandacht en de suggesties.