Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verschillende talen  (gelezen 505 keer)

Offline lacer

• Lid
    • dDbJn3Y
  • Steunpunt: Ja
verschillende talen
« Gepost op: 2008/08/28, 23:14:41 »
Omdat ik er nergens iets over kan terugvinden, post ik het hier maar eens:

Onlangs heb ik een tweede account aangemaakt voor mijn vriendin, dit werkt goed, echter omdat ze anderstalig is zou ik voor haar een andere taal willen geïnstalleerd hebben.
Ik heb die taal gedownload en is nu beschikbaar in het lijstje in "taalondersteuning" Standaardtaal voor nieuwe gebruikers en voor het aanmeldscherm.
Als ik de taal wil installeren vraagt men een wachtwoord. Welke moet ik hier invullen, mijn root pw of haar gebruikers pw ? Ik krijg dan een foutmelding als deze :
Het uitvoeren van /bin/cp '/tmp/tmpqM5YAd' '/etc/default/locale' als gebruiker root is mislukt.
Het gebruikte authenticatie-systeem (sudo) staat het niet toe dat u dit programma uitvoert. Neem contact op met uw systeembeheerder.  
Dat ben ikzelf dus wat moet ik nu doen ?
Ik wil alleen bij haar account de taal wijzigen, niet bij mij. Zou dit wel lukken ?
1*Ubuntu Mate 16.04 + ElementaryOS + LinuxMint 13 op Dell 6000 laptop Intel Centrino 32bits
2* Ubuntu Mate 17.10 op Acer Aspire 7741z P6100 cpu 4GB ram
3* Ubuntu 14.04 + LinuxMint 13 + LinuxMint17 op Toshiba Satelite A300 Intel Core2Duo T5550 4GB ram
4┬░ Ubuntu 16.04 op Sont Vaio VPCEB4M1E Intel i3 M380 4 GB ram

Offline prikkebeen2

• Lid
  • Steunpunt: Nee
verschillende talen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/28, 23:32:59 »
Normaliter voer je je root wachtwoord in. De taal kun je selecteren bij aanmelding in Gnome, staat onderaan in het scherm. Hoef je verder niets extra voor te installeren, het taalpakket is voldoende.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline mcgyver

• Lid
  • Steunpunt: Nee
verschillende talen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/29, 17:21:41 »
Klopt, je kan de taal bij jouw account installeren. vervolgens moet ze bij haar account de gewenste taal kiezen vlak voor het inloggen.