Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plone 3.1.5.1 installeren met de Unified Installer  (gelezen 758 keer)

Offline force317

• Lid
Plone 3.1.5.1 installeren met de Unified Installer
« Gepost op: 2008/08/28, 16:04:58 »
Ik wil Plone 3.1.5.1 (zie 1e link hieronder) installeren met de Unified Installer voor Linux (2e download op de pagina). Maar als ik die wil uitpakken met een software pakket zoals xarchiver begint hij direkt over onvoldoende beveiligingen.Is er een software die er wel in slaagt .gz pakketten uit te pakken incl. de vereiste korekte beveiligngsinstellingen?  De 2e link hieronder verwijst naar een procedure die je moet toelaten met een 'tar' kommando deze wel te installeren, maar ook daar begint de pc over beveiligingen en dergelijke. Deze uiteenzetting is duidelijk bedoeld voor iemand die reeds goed overweg kan met linux-permissies en linux-commando's. Voor een linux-beginneling lijkt me deze uitleg een beetje te summier. Kan iemand deze uitbreiden met extra info ?

http://plone.org/products/plone

http://plone.org/documentation/tutorial/installing-plone-3-with-the-unified-installer

Via de backports valt plone 3.1.2 te installeren maar dan krijg je een zope installatie waar meerdere plones op kunnen geplaatst worden. Ik hoop dat ik met de unified installer een zope + plone konfiguratie krijg (1zope + 1 plone) die mij toelaat een momenteel draaiende Plone CMS in Windows (ook hier 1 zope + 1 plone) . Dit zou me moeten toelaten - hoop ik - de Werkende Microsoft installatie over te zetten naar Ubuntu/Kubuntu. Hetgeen mij met de backports Plone niet is gelukt. De installatie op een Windows machine via de Windows software (1e download op dezelfde downloadpagina) verloops probleemloos. Maar onder Linux lijkt het veel moeilijker te zijn ... In tegenstelling tot de Microsoft versie is men er daar dus blijkbaar niet in geslaagd een vlot installeerbare software te ontwikkelen. Heel spijtig want Plone CMS is werkelijk een uitstekende software.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.