Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: errors bij afsluiten ubuntu  (gelezen 1105 keer)

Offline Dave2

• Lid
    • http://www.lorevanloon.be
errors bij afsluiten ubuntu
« Gepost op: 2008/08/28, 07:25:34 »
bij het afsluiten van ubuntu krijg je normaal een venster met een orange balk ide ubuntu afsluit.
Ik krijg dat niet en krijg de volgende foutmeldingen:
networkmanager : (12196.........
networkmanager caught terminition signal
networkmanager deactivating device eth0
networkmanager no_hal_deinit
enz

aan wat ligt dit???

duckman

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/28, 09:19:44 »
wanneer kreeg je deze networkmanager error? na een upgrade? of iets anders.? je zou hem kunnen verwijderen en herinstalleren.....

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/28, 10:00:03 »
Ik heb het soms ook een tijdje, na updates. Na nieuwe updates verdwijnt het dan weer, voor een tijdje...

Ik heb het vermoeden, dat deze foutmeldingen altijd optreden, dus ook wanneer je alleen de oranje balk ziet bij het afsluiten. Dat ze zich dus "onder de motorkap" altijd voordoen. Onder bepaalde omstandigheden is dan de dekmantel van de oranje balk te kortdurend en dan zie je ze ineens.

Enfin, dat is mijn vermoeden, ik weet het niet zeker. In elk geval is het een onbelangrijk probleem, gelukkig, want de computer is zichzelf immers aan het afsluiten....

Die spelfout zouden ze eens moeten verhelpen, trouwens: "terminiation".... daar kunnen ze best wel eens "termination" van maken.  :-)

Offline Dave2

• Lid
    • http://www.lorevanloon.be
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/28, 12:13:54 »
Citaat van: leoquant
wanneer kreeg je deze networkmanager error? na een upgrade? of iets anders.? je zou hem kunnen verwijderen en herinstalleren.....
ja heb mozilla firefox bijgewerkt nadien heb ik dat gekregen maar dat vensterke met de orange balk krijg ik niet meer te zien. Ik moet wel nog updates installeren staat er bovenaan rechts in de hoek, dus na een update te doen, gaat dat weg vermoeden jullie??

Duckman

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/28, 12:42:31 »
Ik had afgelopen week ook last dat de laptop niet geheel afsloot, dus de oranje balk bleef voor 1/3 in het beeldscherm staan.
nu was eergisteren een kernel update, deze geinstalleert en nu sluit hij weer normaal af.

prlwgn

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/28, 15:06:13 »
Na de laatste 4 veiligheids updates kreeg ik ook een vreemde afsluiting
n.l. die lange smalle band (ctrl, alt en pijltje naar beneden).
Maar de PC sloot volgens mij wel op een behoorlijke wijze af.
Het zal zich wel weer herstellen met de volgende updates.